MAANANTAI: kevyt juoksu 1h30min/ 13km

TIISTAI: CXWORX 30min + kevyt juoksu 45min / 7km

KESKIVIIKKO: kevyt juoksu 50min/ 7,5km

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt juoksu 55min / 9km

LAUANTAI: lepo

SUNNUNTAI: kevyt juoksu 1h25min / 13km

YHTEENSÄ: 5h25min/ 49,5km

Maratonista on aikaa nyt kaksi viikkoa, ja palauttelu jatkuu edelleen. Treenaan nyt ihan "oman mielen mukaan" ilman mitään ohjelmaa. Tekee kyllä kieltämättä hyvää niin fyysisesti kuin psyykkisestikin pitää vähän taukoa ohjelman mukaan harjoittelusta! :) Samalla kun pidän taukoa ohjelmasta, pidän myös taukoa ohjatuista juoksutreeneistä.

En laittanut tänne ollenkaan maratonin jälkeisen viikon treenipäiväkirjaa, sillä en tehnyt juurikaan mitään kyseisellä viikolla. En muista, että olisin koskaan ottanut noin iisisti maratonin jälkeen kuin otin nyt! Yleensä olen ollut takaisin lenkkipolulla jo viidentenä päivänä, mutta nyt rötväsin huolella melkein koko viikon. Juoksumotivaatiota kyllä oli, mutta oli jotenkin kivempi keskittyä ihan kaikkeen muuhun.

Viime viikolla kropassa alkoi jo liikkumattomuus tuntua, joten päätin aloittaa kevyen lenkkeilyn. Lenkkivauhdit olivat tosi hiljaisia ja lenkit mielestäni aika lyhyitä. Juoksin ihan oman mieleni mukaan ja ilman, että mietin mitä olen juossut edellisenä päivänä tai mitä tulen seuraavana päivänä juoksemaan. Vähän yllätyin tuosta viikko kilometrimäärästä: todella kevyellä harjoittelulla saa näköjään aika helposti melkein 50 juoksukilometriä täyteen!

Tämä viikko menee varmaan aika samoissa merkeissä kuin edellinenkin: teen vaan kevyitä lenkkeijä ja kovat tehot loistavat poissaolollaan. Edelleenkään juoksujalka ei pahemmin vipata, mikä on vähän hassua, mutta ehkä se on ihan hyvä, että ottaa nyt kunnolla iisisti. :)

Ps. Huomiseen juoksutreeniin on vielä pari paikkaa jäljellä!

Kommentit (2)

Vierailija

Hei! Kirjoitit postauksessassi että : "Viime viikolla kropassa alkoi jo liikkumattomuus tuntua, joten päätin aloittaa kevyen lenkkeilyn." Olisin kiinostunut kuulemaan minkälaisia nämä tuntemukset ovat sinulla? Huomaatko liikumattomuudeen ensimmäisenä esim. lihasjumina vai passiivisuutena arjessa etc.?

Vierailija

Hei, mulla tulee helposti lihakset jumiin jos en urheile, mikä on tosi outoa! Lisäksi tulee semmoinen yleislaiska ja anhedoninen olo. Muutama päivä menee, mutta kun treenitaukoa alkaa olla viikko kasassa, kiipeilen seinille...

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat