MAANANTAI: kevyt juoksu 60min / 9,5km + CXWORX 30min

TIISTAI: kevyt juoksu 60min / 10km

KESKIVIIKKO: kevyt juoksu 35min/ 5,5km, sis. 4x100m spurtit

TORSTAI: alkuverkka 3km + 3km kisa 12.28min + loppuverkka 3km

PERJANTAI: lepo

LAUANTAI: kevyt juoksu 1h35min / 16km

SUNNUNTAI: lepo

YHTEENSÄ: 5h 30min / 50km

No niin, nyt sitä treenipäiväkirjaa sitten kehiin! Heh, mun ylimenokausi ei tosiaan tainnut olla mikään onnistunein, kun samoja kilsoja tahkotaan nytkin, vaikka nyt harjoitellaan ohjelman mukaan. :D No, ehkä hyvä, että meno pysyy vielä maltillisena niin ehtii tehdä kaikkea muutakin.

Harjoitteluni ei ole tässä vaiheessa mitään kauhean ihmeellistä: lähinnä kevyttä juoksua. Kunto on kasvanut sen verran, että voin juosta kevyellä peruskuntolenkillä jo lähemmäs 6.00min/km -vauhtia. Tuolla vauhdilla sykkeet pysyy sen parikymmentä lyöntiä alle aerobisen kynnyksen, eli rasitus pysyy todella kevyenä. Tykkään juosta peruskuntolenkkini aika tosi kevyesti, ja tästä esimerkkinä maanantain ja tiistain lenkit. Perusjolkottelua tunnin verran, maanantaina kävin vielä lenkin päätteeksi treenamassa corea.

Keskiviikkona tein ainoastaan ihan pienen lenkin, sillä seuraavana päivänä oli tiedossa tiukkaa juoksua. Pirkkolassa järkestettiin nimittäin Runner´s High:n talvisarjanjuoksun ensimmäinen osakilpailu, Turkey Trot. Vuorossa oli tiukkaa tykitystä Pirkkolan mäkisellä hiekkakolmosella. Kyseinen reitti on todella hankala eikä sillä todellakaan mitään kolmosen enkkoja rikota.

Lähdin torstaiseen kisaan itsevarmana - mutta harmillisen ylensyöneenä. Tiesin kuntoni olevan tällä hetkellä aika hyvä, ja lähdin todella reippaasti liikenteeseen. Olin kuitenkin syönyt aivan liian lähellä kisaa, ja inhottava mahakipu pilasi juoksuni. Kaiken lisäksi pysähdyin vahingossa noin kymmenen metriä ennen maalia ja aloin kävellä, mistä tuli tietenkin inhottavia sekunteja lisää. Aika oli kuitenkin puoli minuuttia nopeampi kuin viime vuotinen reittiennätykseni, joten olin kyllä ihan tyytyväinen!

Loppuviikon otin urheilujen osalta aika rennosti: perjantaina ja sunnuntaina pidin ihan täydelliset lepopäivät. Lauantaina tein vähän pidemmän lenkin, 16 kilometriä, mikä tuntuu näillä juoksumäärillä suorastaan pitkikseltä! No, eiköhän nämä määrät tästä taas kasva. :)

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat