MAANANTAI: kevyt lenkki 15km / 1h30min
 

TIISTAI: juoksumatolla 8km / 50min + coretreeni 30min

KESKIVIIKKO: Hallitreeni 1h45min / n. 14km: 9x1000m 1min palautuksella (4.25, 4.21, 4.28, 4.25, 4.24, 4.29, 4.24, 4.27, 4.14)

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt juoksu 50min / 8km

LAUANTAI: Tv-reipas 1h20min / 15km: alkuverkka 2km + 10km 4.58min/km -keskivauhdilla, keskisyke 169 + loppuverkka 3km

SUNNUNTAI: lepo

YHTEENSÄ: 6h45min / 60km

Heippa,

tässäpä olisi taas viime viikon treenisaldoa luvassa! Viikko sisälsi tällä kertaa kaksi lepopäivää, sillä torstaina olin jumissa, että oli pakko huilata, ja sunnuntai vierähti töissä. Mutta eipä se mitään, joskus on hyvä vähän lepäillä! Varsinaista pitkistä tämä(kään) viikko ei sisältänyt.

Maanantai lähti rullaamaan kivan ja kevyen viidentoista kilsan mittaisen lenkin tiimoilta. Pääsin juoksemaan lenkin siskoni kanssa, ja aika meni nopeasti jutustellessa, sillä emme olleet nähneet siskoni kanssa pariin viikkoon hänen reissunsa takia. Lenkin keskivauhti oli noin 6.15min/km, ja syke pysytteli siihen nähden ihan siedettävissä lukemissa, noin 140:n pinnassa eli hyvin alle aerobisen kynnyksen.

Tiistaina kurjan sään vuoksi menin suosiolla matolle juoksemaan. Olin varannut core-tunnin, ja sitä ennen mulla oli hyvin aikaa juosta vajaa tunti! Sain ajan kulumaan kohtuullisesti musiikkia kuunnellen. Olen nyt taas päässyt käymään core-tunneilla, ja oli mukava huomata tunnilla, että kehitystä on tapahtunut. Jaksoin nimittäin tehdä miltei koko lankkubiisin polvet irti lattiasta hyvällä tekniikalla, jee!

Viikon päätreeni oli laitettu ohjelmaan keskiviikoksi: 9x1000m vedot minuutin palautuksella. Mulla kävi hyvä tuuri ja sain oikein roppakaupalla treeniseuraa, sillä suunnattiin vajaan kymmenen Eliitti-ryhmäläisen kanssa Liikuntamyllyn juoksemaan. Tehtiin verryttelyt yhdessä, ja sen jälkeen kukin teki oman treeninsä. Aika monella oli ohjelmassa tonnin vetoja, mutta kellään ei niin paljoa kuin mulla, heh! Sain Marista seuraa kuudelle ekalle vedolle, mutta loput kolme sain tehdä yksin.

Ideana oli juosta vedot noin 4.30-vauhtia eli jonkun verran kympin kisavauhtia hitaampaa ja pitää sitten lyhyt minuutin palautus. Vauhti oli sen verran hidas, että rasitustaso pysyi maltillisena lukuunottamatta ihan vikoja vetoja. Viimeisen vedon juoksin "vahingossa" vähän kovempaa, eikä sekään tuntunut mitenkään hirvittävän kovalta! Todella kiva ja kehittävä treeni :)

Torstaina olin aivan totaalisen jumissa, ja oli ihan pakko pitää lepopäivä ja venytellä. Sain torstaina kuvia ja videonpätkän käsiini keskiviikon juoksutreenistä, ja kylläpä jumi näkyi myös juoksuasennossani. ;( On kyllä pakko alkaa taas venytellä ja kehittää juoksutekniikkaa!

Perjantaina hölkkäilin ihan iisin lenkin töiden jälkeen. Mulla oli illaksi ohjelmaa, niin lenkki jäi myös aika lyhyeksi! Lauantaina juoksin taas siskoni kanssa, ja tälle kertaa oli vuorossa tasavauhtinen reipas. Paineltiin kymppi 4.58min/km-keskivauhdilla sykkeen ollessä noin 169. Puhuttiin niin mieltäkiihdyttävistä asioista, että sykkeet pysyi korkealla ja lenkki meni ihan hujauksessa. :D

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat