MAANANTAI: alkuverkka 2km + matolla 9km sykkeellä 165 + loppuverkka 2km, yht. 70min

TIISTAI: lepo

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit 1h45min/ n.13km: verkka + 1000m + 2x400m + 4x2min +8x200m + loppuverkka

TORSTAI: lepo

PERJANTAI: kevyt lenkki 55min / 9km, sis. 3x200m kiihdytykset

LAUANTAI: verkka 20min/ 4km + 10km kisa 43.08 + verkka 15min / 3km

SUNNUNTAI: pitkä lenkki 1h45min / 17km

YHTEENSÄ: 6h55min/ 96km

Viime viikon treenit käynnistyivät reippaalla lenkillä. Ulkona liukastelun sijaan päätin tehdä lenkin sisätiloissa, sillä tasavauhtinen, vähän maratonvauhtia hitaampi lenkki sopii oivasti juoksumatolla juostavaksi. Niinpä hölkkäsin Kamppiin Esportille, laitoin maton hurisemaan ja jolkottelin sillä yhdeksän kilsaa. Loppuverkkana toimi hölkkä kotiin.

Tiistai meni viinikurssilla, joten urheilu sen jälkeen ei tullut oikein kysymykseen. Keskiviikkona suuntasin Liikuntamyllyyn Eliitti-ryhmän kanssa treenaamaan. Tehtiin aika kiva ja monipuolinen rataharjoitus: ensin juostiin tonni, sitten pari nelisatasta, sitten kahden minuutin vetoja (juoksin 450-550m kullakin) ja treenin kruunasi leikkimielinen kahdensadan viestikisa. Olin kyllä ihan hapoilla kaksisatasten jälkeen!

Torstaina paikat olivat ihan jumissa, ja pääsinkin "palautumaan" päivystyksen merkeissä. Perjantaina jumi oli vieläkin päällä, mutta siitä huolimatta lähdin kevyelle lenkille vähän avaamaan paikkoja. Juoksu tuntui karmealta, eikä illan venyttelysessiotkaan tuntuneet auttavan.

Lauantaina kalenteriin oli merkattu Aktia Cup ja kymppi, mikä ei aamulla kiinnostanut sitten yhtään. Mieli kuitenkin muuttui aamupalan jälkeen, ja onneksi lähdin, sillä sain uskomattoman hyytyneestä kropastani hyvin irti ja tuloksena oli uusi kympin ennätys. Ehkä kisoihin kannattaa lähteä joskus vähän huonommillakin fiiliksillä, silloin voi nimittäin yllättyä positiivisesti!

Sunnuntaina juoksin perinteisen sunnuntaipitkiksen tuulisessa. Aurinko paistoi, mutta tuuli tuiversi, ja välillä emme päässeet kunnolla edes eteenpäin! Lenkki lyheni vähän siitä, mitä oltiin suunniteltu, mutta ihan hyvän mittainen setti saatiin lopulta tehtyä. :)

Kommentit (1)

Vierailija

Sinulla on kyllä hieno kunto:) Onneksi olkoon ennätyksestä!:) Kivaa päivää sulle!:)

-Liisa

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat