MAANANTAI: lepo

TIISTAI: juoksu 70min / 9,5km+ 6x30sek mäkivetoja

KESKIVIIKKO: Eliitin treenit 1h45min: alkuverkka + 1x1000m (4.13) + 6x2min (495-550m) + 5x200m (43-36sek) + loppuverkka, n. 12km

TORSTAI: kevyt juoksu 60min / 9,5km

PERJANTAI: kevyt juoksu 55min / 9km

LAUANTAI: verkka 2km + tv-reipas 8km (5.08min/km-vauhdilla) + 2km verkka, 1h5min

SUNNUNTAI: keskipitkä lenkki 1h45min / 16,5km

YHTEENSÄ: 7h35min/ 68,5km

Hups, liikuntapäiväkirjat ovat loistaneet poissaolollaan pari viikkoa, kiitos lomien ja muun epäsäännöllisen elämän! Nyt kuitenkin koetan palata takaisin ruotuun ja postailla viikon treenit aina tänne.

Viime viikko alkoi levolla, koska olin maanantai-aamuna päättänyt taas yhden 24h-työvuoron ja olin tosi väsynyt. Yleensä pyrin tekemään edes pienen lenkin päivystyksen jälkeisenä päivänä, sillä se jotenkin auttaa yllättäen toipumaan vuorosta paremmin (kunhan lenkki on vaan lyhyt ja kevyt eikä liian raskas). Nyt lenkki ei vaan yksinkertaisesti huvittanut, joten päätin kuunnella kroppaani ja antaa sille tarvitsemaansa lepoa.

Pitkien korvausunien jälkeen olin kuin toinen ihminen, ja maanantaille kaavailtu lenkki toteutui tiistaina. Mä inhoan mäkivetoja, mutta sain kuin sainkin vedettyä niitä lenkin päälle kuusi kappaletta. Keskiviikkona alkoi Runner´s High:n Eliittiryhmän kevätkausi, ja päästiin taas tauon jälkeen Liikuntamyllyyn treenaamaan. Vedettiin kiva ja napakka treeni Caritan ohjeistuksella: ensin 1000m, sitten 6x2min minuutin palautuksella ja loppuun vielä 5x200m viestikisa-tyyppisesti. On se vaan niin mukavaa juosta kovaa!

Torstaina ja perjantaina ohjelmassa oli ihan perushölkkää, ja molemmat lenkit yhdistin sosialisointiin. Torstaina juoruilin kaverini ja perjantaina siskoni kanssa juoksun lomassa! Ja joku vielä sanoo, että juoksu on epäsosiaalinen laji. ;)

Lauantaina mulla oli tarkoitus mennä Aktia Cupiin, mutta lorvikatarri iski jälleen. Mun teki mieli viettää hidas aamu sen sijaan, että juoksisin kieli vyön alla jossain päin Hakunilaa, ja niinpä päätin taas noudattaa mielihalujani ja jäin kotiin. Teki hyvää. :) Sen sijaan kävin kirmaamassa tasavauhtisen reippaan lenkin, eli verkkojen jälkeen juoksin kahdeksan kilsaa 5.08min/km -keskivauhdilla.

Sunnuntaina lenkkiaikeeni kokivat taas haasteen. Ohjelmassani oli pitkis, jonne lähdin kyllä ihan kuuliaisesti. Ilma oli tosi kiva lähtiessäni, mutta kun matka eteni, pakkanen kiristyi ja alkoi aivan hullu tuuli! Harvoin joudun lyhentämään lenkkiäni, mutta nyt jäi vikat kolme kilsaa tekemättä, koska jäädyin niin totaalisesti.

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Apple a Day on nuoren lääkärin blogi treenaamisesta, hyvinvoinnista, arjesta ja juhlasta.

Ota yhteyttä:
sansunblogi@gmail.com.

Seuraa minua Facebookissa.

Seuraa minua Bloglovinissa.

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014

Kategoriat