Miten valita terveellisiä muttei tylsiä välipaloja raskaana ollessa?

Nälkä voi odotusaikana iskeä hyvinkin yllättäen kesken työpäivän tai kävelylenkin. Terveellisiä välipaloja pitäisi kuulemma aina olla laukussa valmiina taltuttamaan nälkä - ja sitä seuraava ärtyisä olo.

Mutta minkälaisia välipaloja laukkuun sitten pitäisi iskeä? Etenkin jos omenan tai porkkanan järsiminen alkaa kyllästyttää ja välipalalta odottaa jotain muutakin kuin terveellisyyttä, esim. herkullista makua?

Omia suosikkejani ovat olleet maukkaat cashewpähkinät, joita löysin tällä viikolla lähikaupasta kivassa Brain Food -pakkauksessa, jossa on mukana myös kuivattuja karpaloita. Cashewpähkinöissä on paljon hyviä rasvahappoja ja magnesiumia, ja karpaloissa paljon antioksidantteja. Vauvankin luulisi siis tykkäävän.

Paljon hehkutetun kookosveden maku ei ole saanut minua syttymään, mutta olen ilokseni löytänyt nyt myös esim. mangolla maustetun version, ja päässyt nauttimaan tästä supernesteyttäjästä. Maku on mangolla ja ananaksella maustetuissa vesissä todella hyvä ja jano lähtee varmasti.

Gluteenittomia soyjoy-proteiinipatukkojakin olen kokeillut silloin tällöin ja erityisesti mustikan maku on maistunut minulle ja mahalle.

Suomesta harvinaisena herkkuna saamani Fazerin sininen oli kuitenkin tämän viikon ykkösvälipalasuosikki (kiitos, Mikko!)...

Jos kotimaisia makuja tulee ikävä, suunnistan Pariisissa usein luontaistuotekauppaan, mistä löytää makeishyllystä ihan aitoa Pandan lakua tai vaihtoehtoisesti hollantilaisen Hema-ketjun liikkeeseen esim. Bastillella, missä on oma salmiakkihylly! Olen onneksi onnistunut välttämään turhaa salmiakin ja lakun syömistä nyt raskauden aikana, mutta pakko sitä välillä on maistattaa vauvallakin pohjoisen karkkimakuja, heh.

Jos välipalan nälkä iskee kotona, olen useimmiten väsännyt itselleni avokadovoileivän. "Voitelen" täysjyväleipäpalan pehmeällä avokadolla ja sirottelen päälle pari kidettä hyvälaatuista suolaa - ah, nälkä lähtee, ja maku on huippu herkullinen! Lisukkeeksi sopii myös esim. vuonankaali, edam- tai mimolette-juusto ja oliiviöljy.

Kommentit (2)

Vierailija

Tein raskausaikana itse myslipatukoita niin ei tullut lisäaineitakaan. Luin muuten 60-luvun naistenlehdestä jutun suomalaisesta valokuvamallista Pariisissa: hänellä oli aina käsilaukussa keitettyjä munia!

käyttäjä-3385
Liittynyt4.6.2014

Itse tehdyt myslipatukat kuulostaa mahtavilta - mulla ei taida taidot (lue: kärsivällisyys) riittää...

Keitetyt kananmunat voisi ehkä olla hyvä vaihtoehto, kiitos vinkistä!  :)

<3 Kira

Seuraa 

Olen Kira Poutanen, kirjailija ja toimittaja Ranskassa. Kirjoitan elämästä ja ihmisyydestä kotikaupungissani Pariisissa - lapsen kanssa ja muutenkin.

 

Ota yhteyttä:
kira.poutanen@gmail.com

Seuraa minua Bloglovinissa.

Blogiarkisto

2016
2015
2014

Kategoriat