Kirpeetä onnea

Rakastan puolukoita ja vihreitä omenoita. Ja aurinkoista, pirteää syyssäätä. Tänään on just mun päivä!! Kauden sato kohdillaan, omenapuut pihassa notkuu eri asteisesti kirpeitä omenoita ja kävely koiruuden kanssa tuulta nuuskien teki autuaaksi. Pihapensaasta vielä muutama tyrni suuhun ja herätys oli taattu ?

Olen saanut käyntiin taas rakkaan treenirutiinin: Kiitollisena jumpannut tunnin päivässä, vaihdellen joka päivä lajia ja kuulostellen niskan vointia. Crossing, step ja tehomuokkaus sujuivat ongelmitta. Kaivattu kirvely kropassa, varsinkin vatsalihaksissa kirvoitti hymyn pintaan. Cxworxissä en ihan kaikkea kärsinyt tehdä, sivulankut saavat odottaa. Pump-tunnin vedin pienemmillä painoilla kuin miesmuistiin. Lihaksia poltteli itse asiassa aika eri tavalla, kun joutui kovien painojen sijasta keskittymään tekniikan puhtauteen, lapatuen pitämiseen ja niskan rentouteen. Silti maitohapot yllättivät seuraavana päivänä. En edes muista koska viimeeksi olisin ”happoillut”. Treeniputken aikana kun ei ehdi koskaan tuntea happoja kun on jo seuraava treeni päällä. Tänään on palautumispäivä, kävely ja venyttely riittää. ”Rajoitettu” jumppailu ei olekaan hassumpaa…vaikka kaihoten katselenkin jooga – ja bodybalance-tunnille menijöitä…

Olisiko tällainen kohtuullinen määrä liikunta per viikko se järkevin tapa pitkässä juoksussa? Toisaalta itseni tuntien arvelen, että heti kun vaivat helpottavat ja saan luvan painaa täysillä, en pysty pitäytymään useamman tunnin houkutuksista…kai sitä on pahempiakin himoja kuin ryhmäliikunta… ;-)

Kommentit (4)

emmi

Moikka!
Tunnistan kyllä itsessäni tuon saman ,joko/tai tyypin.Nyt päätin, kohtuus kaikessa ja tasapaino on hyvänolon avain ,myös tällä liikunta/syömisalueellakin.Hyvää tulee hitaasti ja välillä tulee takapakkeja,mutta siitä jatketaan ilman ,että koko maailma hajoaa=)
Nautinnollista sunnuntaipäivän jatkoa,ihana aurinko taas hellii meitä.

Riikka

Heissan!
Olet kyllä kerrassaan mahtavan elämänmuutoksen onnistunut tekemään, onnittelut! Näytät upealta!
Missä vaiheessa painonpudotusta ja treenausta otit käyttöön erilaiset ravintolisät ja palautusjuomat? Olisi mielenkiintoista kuulla niistä tarkemmin, mitä käytät ja milloin.
Mukavaa ja reipasta syksyä!

Sanna

Hei,

olen innolla seurannut muuttumistasi, inspiroit todella paljon! Minulla on edessä suuri kiinteytysurakka ja minua kiinnostaisi tietää, miten kuukauden liikuntakiellosta huolimatta olet pysynyt edelleen sutjakassa kunnossa? Itselleni ruokavalion ylläpitäminen on tavattoman hankalaa ja tuntuu, että repsahdus johtaa helposti seuraavaan, kunnes kohta koko ruokavalio on katastrofin partaalla. Löytyykö sinulta vinkkejä tunnesyöjälle? Kiitos vielä inspiraatiosta!

raakel lignell

Riikka, aloitin palautusjuomien käytön noin 9 kuukauden treenaamisen jälkeen kun viikottainen tuntimäärä alkoi nousta yli kymmenen. Mikäli olisin aiemmin tiennyt ja tajunnut niiden loistavan vaikutuksen, olisin ehdottomasti käyttänyt niitä alusta saakka. Palautuminen nopeutuu, maitohapot vähenevät radikaalisti ja treenitehot nousevat. SUosittelen lämpimästi!
Itse käytän matala-hiilarisia versioita, paitsi useamman tunnin kovan rääkin jälkeen juon palautusjuomaa, jossa hiilareita ja proteiineja 50/50.
Treeniriemua syksyysi!

Sanna, kiusauksen yllättäessä pyrin pysähtymään ja miettimään, mitä kaipaan ja miksi. Muistutan itseäni siitä vanhasta ällöttävästä olosta, vedän syvään henkeä ja juon lasin vettä. Usein otan mielitekojen iskiessä kunnollisen välipalan, esim.raejuustoa, tomaattia ja vähän pähkinöitä. Ja keskityn pari päivää seuraavaa syömään itseni kylläiseksi aterioilla! Ja liikunta helpottaa aina!!! Zemppiä!

T. Raxu

Seuraa 

Olen Raakel Lignell, kulttuurin sekatyöläinen ja täysin hurahtanut elämäntaparemonttiini. Bloggaan kilojen karisemisesta, ravitsemuksesta, liikuntavimmastani ja kaikesta, mitä uusi elämäni on tuonut tullessaan.

 

Seuraa minua Bloglovinissa.

 

Katso Raakel Lignellin ja Patrik Borgin keskusteluvideot:

Onnen tavoittelu laihduttaa

Liian kiltti ei laihdu

Miksi tummaa suklaata voi syödä vain palan

Jumppahulluus pisti kehon koville

 

Kampanjasivut
Tilaa kirja Raxun rinnalla - kohti pysyvää painonhallintaa.

Teemat

Blogiarkisto

2013
2011
Joulukuu

Kategoriat