Talkkuna-mansikka-maito <3
Talkkuna-mansikka-maito <3

Muutaman päivän löhöilyn myötä alkoi mittasuhteet heittää. Mikäpä lääke olisi parempi kuin kunnon hiki! Ja mansikka-talkkuna-maito

Viime viikolla sain taas liikunta-innon. Mökin eka juoksulenkki puolison kanssa ja pari punttitreeniä. Rannalla loikoessa välillä autuaita venyttelyjä ja muutama potku ja nyrkkeily terassilla pahimpaan combat-ikävään. Sitten viikonloppu hujahti kyläillessä ihanien ystävien mökillä ja kestitessä omaa porukkaa. Kesätorilta ostetut herkut - hunajamantelit, halva, herneet ja mansikat hupenivat alta aikayksikön. Kolmen päivän herkuttelun ja lillumisen päälle oli tänään aamu kumman ankea. Itketti ja harmitti. Kaikki ja ei mikään. Tällä hetkellä saamme nauttia kolmen lapsen läsnäolosta, mutta kahden vanhimman poissaolo tuntui kirkuvan seinistä. Jahkasin lenkille lähtöä muutaman tunnin. Torkkuminen auringossa oli niiiin ihanaa...

Rantalöhöilyä Gretan ja Veran kanssa

Onneksi sisuunnuin ja vetäisin treenikamat niskaan. Tuntui, etten jaksaisi hölkätä metriäkään, ajattelinkin meneväni kävelylle. Jotenkin tossut vaan alkoivat viedä ja kolmen kilsan jälkeen alkoi olo helpottaa. Hymyilin ja huomasin olevani taas kiitollinen kaikesta ja ei mistään. Nautin luonnon tuoksuista ja äänistä, ohittamastani vanhasta upeasta kivijalkaisesta navetasta ja kauniista puutarhoista. Miten sitä ei meinaa muistaa, miten ihanaa voi lenkkeily olla...vielä pari vuotta sitten luulin, etten ikinä pystyisi juoksemaan. Vaikka kunto oli jo aika hyvä. Löysin hölkän ilon kun tajusin, että voin mennä oikeasti juuri niin hitaasti tai nopeasti kuin itsestä hyvältä tuntuu. Nautin rauhassa tupsuttelusta, hölkätessä en vedä tehoja irti. Tykkään, kun hengitys kulkee helposti ja askellus rullaa rennosti. Tämän päivän saldo oli 7 km. Kehossa oli mukava lämpö ja perään vedinkin sitten kunnon jumppa-rääkin painojen ja pallon kanssa. Huomenna en varmaan pääse sängystä ylös...mutta mikä euforinen olotila kunnon rääkin jälkeen! I love it! 

Olen hurahtanut tähän pakara-liikeeseen. Jalat nostetaan niin, että kannat koskettavat toisiaan ja pidetään pari sekuntia. Ziisös miten polttaa syvällä persuksissa!

Lattiapunnerruksen päälle vetäisin vielä normi punnerrukset 

Linkkari on yksi vatsalihas-lemppareistani

Tässä kontrolloin polven liikerataa - ylös ja alas suorassa linjassa ilman ponnistusta. Polvenympärys lihaksisto vahvistuu väkisin!

Kun mamma jumppaili, Edith leipoi porkkanakakkua

Taivaallinen jälkkäri savukalan ja salaatin päälle - porkkanakakku rocks!

Kommentit (5)

Vierailija

Eli toinen jalka askelman päälle, askelman korkeudella voi säädellä liikkeen vaativuutta - alkuun matalampi ja pikkuhiljaa korkeampi. 

Vahdi, että povi pysyy suorana eikä lähde lenksumaan kummalekaan sivulle, taita polvesta hitaasti, hallitusti alas ja ylös, pidä toinen jalka suorana, varpaat ylöspäin, tämä helpottaa sitä, ettei vain pakaran avulla ponnista ylös ja alas. Tämä vahvistaa polven seudun lihaksia. Itse huomaan elvyttävän vaikutuksen jo parin viikon jälkeen. Pääsen helommin kyykkyyn, eikä polvi kipuile arjen touhuissa.

Pääsitkö paremmin jyvälle?

:-)

T. Raxu

Vierailija

Hei, olisiko porkkanakakun reseptiä saatavilla, näyttää niin hyvältä. Kiitos. ps. Ihan mieletön blogi sinulla, olen koukussa.

Seuraa 

Olen Raakel Lignell, kulttuurin sekatyöläinen ja täysin hurahtanut elämäntaparemonttiini. Bloggaan kilojen karisemisesta, ravitsemuksesta, liikuntavimmastani ja kaikesta, mitä uusi elämäni on tuonut tullessaan.

 

Seuraa minua Bloglovinissa.

 

Katso Raakel Lignellin ja Patrik Borgin keskusteluvideot:

Onnen tavoittelu laihduttaa

Liian kiltti ei laihdu

Miksi tummaa suklaata voi syödä vain palan

Jumppahulluus pisti kehon koville

 

Kampanjasivut
Tilaa kirja Raxun rinnalla - kohti pysyvää painonhallintaa.

Teemat

Blogiarkisto

2013
2011
Joulukuu

Kategoriat