Virtaa!

Turkkilaista jugurttia, mansikoita, pellavansiemenrouhetta, gojimarjoja sekä kourallinen salaattimix-siemeniä, joita nappasin lähikaupasta uutena Risentan versiona. Voima-aamiainen!

Tämä viikko on ollut täynnä jumppa-riemua. Miten lapsellisen innoissaan voikaan olla, kun saa takaisin jotain, jonka luulee menettäneensä. Edellisen kuukauden tahmeus on tiessään. Ilmeisesti viikon kestänyt totaalitauko teki tehtävänsä.
Prana beats, crossing, pump, combat, rakettijooga, tehomuokkaus, attack, juoksu, kahvakuula, pilates, venyttely – viikon tähänastinen saldo ?
Kaverit kuittailevat tämän viikkoisen Ilona-lehden kansi-otsikkoa: ”Pienillä teoilla isoja muutoksia”. Totesinkin, että ainut teko, mikä itseni on tehtävä, on kotoa lähteminen, lopusta pitävät mahtavat ohjaajat ja treenikaverit huolen.

Levon lisäksi toinen tekijä uudistuneeseen vireyteen on ravinto. Tiukensin taas vähän löysemmän kuukauden jälkeen otetta: sokeri täyskieltoon, myös tumma suklaa. Edellisten viikkojen kuluessa olin nimittäin höllentänyt puolentoista vuoden tiukkaa linjaa ja syönyt vähän myös herkkuja. Tummaa suklaata kului parin palan sijasta useampi rivi, kuivatut hedelmät koukuttivat kerrasta, kyläillessä söin jälkkärit, jätskiäkin tuli maisteltua useampana päivänä. Vaaka ei heilahtanut ainakaan ylöspäin, mutta ne väsyt olivat ikävän tuttuja aiemmasta elämästä.
Nyt viides päivä taas niukoilla hiilareilla ja olo virkeä kuin peipposella. Voimaruokaa siis!
Ihanaa tehdä taas hyviä, pieniä tekoja itselle!

Kommentit (18)

mari

Jep, sama tilanne minullakin. Voimat katosivat kokonaan ja unetkin olivat aika kevyitä, joten otin
hiilareita hieman ruokavalioon mukaan ja jopas olo parani ja unikin maistui. Sokerit ja muut huonot hiilarit tosin aiheuttavat hirveän turvotuksen ja väsyn. Tsemppiä vaan sinne oikein kovasti !

emmi laaksonen

heippa!

Katon just kokki ohjelmaa jos arvon pariskunta on:D hei haloo koska toi on nauhotettu olet eri näkönen ku ilonas:Demmi

Seija

Huomenta Raxu!
Hienoa että olet taas saanut liikunnasta ilon irti!
Voisitko hieman valottaa tarkemmin omaa ruokavaliotasi - siis olet karppaamalla saanut kilot pois?
Mitä syöt esim. aamupalalla kun itsellä ei tahdo upota kuin leipä ja kahvi.... eli hiilareita tulee leivästä, kun olen sellainen leivän puputtuja... mitä tilalle - kaurapuurossakin hiilareita ja se ei muutenkaan aamuisin maistu...

raakel lignell

Ihana Äitienpäivä vietettynä, lellimistä nyt sielu täynnä :-)

Sirpa, kiva kun seuraat blogiani!

Mari, zemppiä sullekin! Keho kertoo tarpeensa kun kuuntelee sitä oikein :-)
eikä "kuuntele" ja mussuta sitä sun tätä ;-)

Emmi, se kokkiohjelma on kuvattu muistaakseni joulukuussa 2010...että ei ihme jos mittasuhteet hieman erilaiset ;-)

Seija, lukaisepa mun aiempia blogeja, niissä mainitoja myös ravinnosta. Voin seuraavan blogin kirjoitellakin taas ruokapuolesta "sun mielix" :-)
Aamiasena mulla joko täysjugurtti, marjat + pähkinät tai omeletti vaihtuvilla täytteillä. Viime aikoina mun oma suursuosikki on ollut EasyDiet-puuro, hiilareita maltillisesti, kaikki ravitoaineet oikeassa suhteessa, oikean puuron tuntuma ja maku mainio. Mutta näistäkin aiemmissa blogeissa :-)

Aurnkoista viikon aloitusta!

Raxu

Seija

Ihan kiva jos ehdit ja viitsit kirjoitella ruokapuolesta enemmänkin.
Itselle tuo omeletti kyllä maistuisi mutta kolesteroliarvot huolestuttavat kun ravintoterapeutti sanoi että vain 2 kananmunaa/vko (mukaan laskettuna ruokiin laitetut) olisi sallituttua.
Siinäkin mielessä tuo omeletti olisi hyvä että pitäisi nälkää ehkä paremmin proteiinipitoisena kuin kaurapuuro kun tarvitsisin aamuihin sellaisen jytyaamiaisen että vatsa ei heti kurnisi töissä.

Käväisen lukemassa aikaisemmatkin blogisi joku päivä. Kiitos että jaksat kirjoitella ja antaa ohjeita! :)

Tarja

Moi Raxu!

Tuo ruokajuttu on niin totta: väsymys ja mieliteot, vireystila ja energia - jokainen voi valita. Mulla oli myös tässä semmoinen "muisteluvaihe" ja totesin, että hiilarit tekevät olon huonoksi. Saan nykyään aika helposti inhottavat vatsakivut, jos hiilareita tulee liikaa.

Liikkuminen on edelleen vain keväisiä pihatöitä, mutta kivasti niissäkin kalorit palaa ja siistiä tulee. Selittelyn makua, mutta yritän olla armollinen itselleni ja olla kompastumatta samoihin ansoihin kuin muina kertoina. Jos nyt osaisi itseään kuunnella?

Oikein ihanaa kevättä sinulle ja kaikille kanssa kamppailijoille!

emmi laaksonen

Heippa Sirpa!

Mä kun jaksan tsempata ja vähentää hiilateita ,syön normi kaurapuuroa marjoilla ja raejuustoa,pitää nälän hyvin.Lounas kasviksia,höyrytettyä\salaatia ja lihaa tai kalaa,välipalaksi rahkaa ja marjoja\pilttipurkki
Päivällinen saman tyyppinen kuin lounas ja iltapala sama ku välipala+lisään kuituja sekaan.Tällä lähtee kilot vauhdilla,ja tietty juoda vettä reilusti.t.emmi

Anne-Mari

Ihanaa, että löysin tämän Blogin. Olen itsekin ollut tammikuun alusta vhh:lla ja aloittanut kuntokeskuksessa täysin rapakuntoisena. Sinä olet Raakel toiminut minulla mahtavana motivaattoriani ihan ensimmäisistä lehtijutuista alkaen :) Nyt on painoa lähtenyt -15kg ja täsmäliikuntaa on jo kertynyt 3-5 päivänä viikossa. Onnea sinullekin ihan mahtavasta muutoksestasi. Yritetään tulla perässä :) t. Anne-Mari

Maiju

Loistavaa, että pystyt jo noin hyvin reagoimaan tuntemuksiin. Välillä pitää herkutella, mutta jos se alkaa vaikuttaa olotilaan niin sitten on aika muun. Tsemppiä!

Ilona

Hei!

Vaihdoin nimeni kun täällä onkin kaksi Sirpaa ;-)

Olen saanut kevään aikana -19 kg painoa katoamaan ruokavaliolla. Liikuntaa en juurikaan harrasta. -nyt ei meinaa enää oikein mitään tapahtua painonpudotuksessa. Missä vaiheessa Raksu olet alkanut tosissasi liikkua vai oletko liikuskellut ihan alusta saakka noin hurjasti?

emmi laaksonen

Hei Ilona!

Mua alkoi kiinostaa tuo ruokavaljosi,kun noin paljon on lähtenyt nopsasti:D
Onnex olkoon.emmi

Mami

Moi Raxu!

Blogiasi on mukava lukea, tahdon lisää päivityksiä =) Olet takuulla monelle naiselle esimerkki siitä, että kiloista voi päästä eroon ja kaikki lähtee itsestä!

Minä haen blogistasi lisämotivaatiota ja tsemppiä, vuodessa olen karistanut reilut 20kiloa, vielä olisi matkaa saman verran normaalipainoon, mutta viime aikoina ei vaaka ole ollut ystäväni. Harrastan paljon ja monipuolisesti liikuntaa; spinning, pump, zumba, step, kahvakuula, kuntosali, kävely jne. Ehkä syystä tai toisesta keho ei nyt vaan luovu kiloista/rasvasta, mutta sisulla mennään.

Iloisia päiviä!

Mami

raakel lignell

Hei kaikki ihanat <3

Onnea mielettömästi teille zemppareille!! Upeita tuloksia moinella! Wau!

Ilona, aloin liikkumaan heti, mutta aluksi pilatesta, bodybalancea, zumbaa, tanssillisia tunteja, crossingia. Sitten noin puolen vuoden jälkeen uskaltauduin kovemmille tunneille: pump, combat, attack, kahvakuula jne. Ja tuntumäärä ja tehot on pikkuhiljaa kasvanut. Uskon, että saat uuden boostin painonpudotukseen, kun otat liikunnan mukaan. Haasta itsesi!! Päätä tehdä tehokkaammin kuin mikä kivalta tuntuu. Silloin syntyy tuloksia! Mutta aloita maltilla!!!!

Mami, kun olet jo saanut noin hurjan ison kilomäärän karistettua, on ihan tavallista, että paino jossain vaiheessa jumittaa. Sinnikkyys palkitaan :-) Kokeilepa jokin viikko niin, että liikut vähemmän. Jos elimistö jatkuvasti kovin stressattu kovasta jumppamäärästä, voi sekin jumituttaa painoa. Mulla esim.viime kesänä kävi niin. Eli pari kuukautta junnasi paino vaikka jumppasin enemmän ja enemmän ja kun lähdettiin mökille, jossa tuli käytyä vain vähän lenkillä ja pulikoitua meressä, humpsahtikin 5 kiloa huomaamatta loman aikana pois.
Aina ei piiskaus ole se paras ratkaisu...vähän on mystistä tämä rasvanpoltto...kokeilemalla löytyy se oma polku kulloiseenkin tilanteeseen. Iloa sulle!

Raxu

anne

Hei
Paljon onnea hienosta suorituksesta lueskeli sinun sivujasi mahtavaa,
itse olen cambridgekuurilla pudottanut tähän mennessä 27kg muutama vielä jäjellä. artiat vaan on niin jumissa ja mahanahka roikkuu onko sinulla siihen mitään ohjeita
Itselläni kuusi lasta ja raskauksista vatsanahka repeillyt arville. tällä hetkellä oen jonossa rintojen pinennysleikkaukseen josko se auttaa hartiakipuun joka ihme ja kumma pahentunut laihdutuksen myötä ei ooo massukka tukemassa rintoja altapäin. tsemppiä ja kuulumisia lisää

Ilona

Hei!

Kiitos Raxu neuvoista, liikunta on aloitettava - ei siitä siis mihinkään pääse. Maltilla tällä kertaa, ettei käy kuten aina ennen. Liikaa rääkkiä aluksi ja lähes hengettömänä naama punaisena puuskuttamassa jossain pururadan puskissa ;-D

Emmi, ruokavalioni on jotakuinkin sitä mitä itse kerroit tuossa aiemmin elli aamupalana rahkaa piltti hedelmäsoseella ja kuppi kahvia. Lounaaksi salaattia kalaa/broileria. Välipalana esim Nutrilett ateriakorvike. Illallinen kuten lounas. Iltapalana raejuustoa, chilimaustetta tai rahkaa. Ateriankorvikejauheet kulkevat mukana, jos iskee kova nälkä tai mielihalu makeaan. Vettä huoneenlämpöisenä väh. 3 litraa - yleensä menee lähes 5 l. Vähän alkaa tietty tökkiä näinkin yksipuollinen ja niukka ravinto mutta olo on hyvä, ei väsytä. Miinuksena huono suoliston toiminta.
Ajattelin lisätä nyt liikuntaa ja ehkä syödä lisäksi enemmän kasviksia eri tavalla valmistettuina. Kokonais kalorimäärä on varmaankin liian pieni nyt, sekään ei tietty auta läskin palamiseen vaan elimistö panttaa niin sanotusti. Vinkkejä otetaan vastaan :-D

Mami

Kiitos vinkistä!

Nyt tulikin pakollinen breikki liikunnasta kun iski armoton flunssa kuumeineen ja kaupan päälle siitepölyallergiaan ei meinaa lääkkeet tehota millään. Mutta jos normaalisti on terve ja käy paljon liikkumassa, on hankala yhtäkkiä vähentää siitä määrästä ja ottaa iisimmin, mutta täytyy nyt ehdottomasti kokeilla. Mystistä on totta tosiaan tämä rasvanpoltto!!

Seuraa 

Olen Raakel Lignell, kulttuurin sekatyöläinen ja täysin hurahtanut elämäntaparemonttiini. Bloggaan kilojen karisemisesta, ravitsemuksesta, liikuntavimmastani ja kaikesta, mitä uusi elämäni on tuonut tullessaan.

 

Seuraa minua Bloglovinissa.

 

Katso Raakel Lignellin ja Patrik Borgin keskusteluvideot:

Onnen tavoittelu laihduttaa

Liian kiltti ei laihdu

Miksi tummaa suklaata voi syödä vain palan

Jumppahulluus pisti kehon koville

 

Kampanjasivut
Tilaa kirja Raxun rinnalla - kohti pysyvää painonhallintaa.

Teemat

Blogiarkisto

2013
2011
Joulukuu

Kategoriat