Lihas kasvaa vain proteiinilla - nyrkillinen joka aterialla riittää

Lihas kasvaa vain proteiinilla - nyrkillinen joka aterialla riittää

Lihasmassan määrä alkaa laskea 40 ikävuoden jälkeen. Tätä olisi hyvä jarruttaa jo ennen keski-ikää, kehottaa ravitsemusterapeutti Mikko Rinta.

Miten se tapahtuu?Lue koko juttu

Kommentit (1)

Vierailija

Proteiinin syönnissäkin on kaksi ääripäätä, toiset syö aivan liian vähän ja toiset vetävät lisäaineita pullollaan olevia jauheita lihaskasvun toivossa.

Lihasmassan kasvun kannalta itseasiassa hyvä ruokavalio ja jopa uni on treeniä tärkeämpää (toki ilman hyvää voimaharjoittelua ei lihakset kasva.). Myöskään aerobinen treeni ei kasvata lihasmassaa (lähde).

Toinen huvittava ryhmä on ihmiset jotka pelkäävät liikaa proteiinin saantia mm mahdollisten munuaisongelmien takia. Nämä ihmiset useasti noudattavat THL antamaa suositusta 0.8g/vrk. Olisi hyvä muistaa, että suositus ei kuitenkaan ole optimaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat