Näin teet leppoisasta pyörälenkistä rasvanpolttotreenin, ja helposti!

Kaikki liikunta polttaa rasvaa, mutta jos haluaa saada tehot irti mahdollisimman helposti, kannattaa harrastaa spurttailua. Lue koko juttu

Näin teet leppoisasta pyörälenkistä rasvanpolttotreenin, ja helposti!

Kommentit (1)

Istumaterveyden asiantuntijana suosittelen vakavasti jättämään polkupyöräilyn liikuntaharrastuksista pois.

Satulan paine litistää lähes väistämättä lantionpohjan läpi pituussunassa kulkevat herkät Pudenthal tiehyet (hermot, laskimot, valtimot) häpyluuta vasten, joka tuntuu selvästi epämiellyttävältä.

Tämä tunne on kehon varoitus tilanteesta, joka kauemmin jatkuessaan aiheuttaa kudos- tai elintoimintavaurioita, kuten tilastoista helposti näemme sekä miehillä, että naisilla.

Miehillä virtailujen heikennys loogisesti myös aiheuttaa heikennystä kivesten tuottamaan  ja hyvin herkän prosessin tuloksena tapahtuvaan supertärkeän testosteronin tuotantoon. 

Pyöräilyn sijasta suosittelen lämpimästi porraskävelyä tai -juoksua, jossa jo kahdesti tapahtuva 2 x 30 sek HIIT spurtti viikossa antaa laadukkaaseen normaalielämään riittävän kunnon. Myös altaassa voi spurttailla ja samalla rintalihakset kasvavat. 

       Uutena tulevana lajina kohta on markkinoilla 1-3 istuttava kaatumaton katamaraanikanootti, jossa istutaan terveellisesti ja mukavasti ratsastuksen omaisessa asennossa selkä suorana ja hyväryhtisenä. Siinä voi myös nousta turvallisesti seisomaan. 

Melontaliike on aivan erinomainen lapa- ja keskivartalon sekä kasivarsien lihaksille.

Tässä tulevaisuuden ratkaisussa myös jaloilla osallistutaan voiman tuottoon tukemalla melontaliiketta painamalla jaloilla vastaan. 

Tavanomaisen melonnasta johtuvat sormi- ja rannevaivat eliminoituvat mukavien ja kääntyvien erikoiskahvojen ansiosta. 

Veli-Jussi "Vessi" Jalkanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viimeaikojen keskustelluin

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat