Haluatko oppia säännölliseksi liikkujaksi? Ensimmäiset hyvät vaikutukset tuntuvat jo kahden viikon jälkeen

Itsensä liikkeelle saaminen on usein vaikeaa, joskus mahdotonta. Auttaisiko, jos tietäisit, mitä kaikkea hyvää kropassa tapahtuu jo kahden viikon säännöllisen liikunnan jälkeen? Lue koko juttu

Haluatko oppia säännölliseksi liikkujaksi? Ensimmäiset hyvät vaikutukset tuntuvat jo kahden viikon jälkeen

Kommentit (3)

Nea

Olen ikäni ollut ei liikunnallinen ihminen. En ole saannut liikunnasta mielihyvän tunteita. En tiennyt, että siihen menee vuosi kunnes saa sen mielihyvän ja liikkujan identiteetin. Juuri kuukausi taaksepäin tein päätöksen aloittaa säännöllinen liikunta, koska iän ja kunnon puolesta koen, että on pakko jos haluan pysyä mahdollisimman terveenä, kun tästä vanhenen. Olen 40 vuotias nainen. Ja minun kohdalla tieto on aina hyvä asia. Toivon löytäväni itselleni sopivan lajin josta nautin. Kävelyn ja punttisalin lisäksi.

Hölkkäliivilenkkeilijä

Pelkästään kävely ei koukuta eikä muodostu liikkujan identiteettiä, ellei kävely ole todella reipasta, eli sellaista että hengästyttää edes vähän ja tulee hiki. Jopa ihan naurettavan helpolla keinolla saa kävelyyn lisää poweria, mitä useimmat eivät edes osaa ajatella: käsiä liikuttamalla. Kun kävellessä käsien liikettä (vuorotahtiin, kuin esim hiihtäessä) nopeuttaa ja koukistaa käsivarret kyynärtaipeesta n 90 ast kulmaan, niin jalkojen liikerytmi muuttuu samaksi. Ja mitä tiukempi tahti käsillä sitä tehokkaammin jalat työskentelevät. Hölkkäliivillä, jossa on kyynärpäihin kiinnitettävät vastuskuminauhat, on huippuhelppoa opetella tahdittamaan kävellessä tempoa ja samalla saa ylävartalon lihaksille kevyttä työtä. Ryhti, liikkuvuus ja lihaskunto kohenee ja liikkujan identiteetti muodostuu varmasti🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
CB

Toisin kun aiemmat kommentit, olen koko ikäni liikkunnut ja voin sanoa että on aina kiva lähteä lenkille (pyörä, juoksu, hiihto tai vaellus)! Pyörällä joko pyöräteillä tai maastossa hiihto joko lumelle tai rullilla (sukset), juoksu tai vaellus metsässä poluilla! Nyt viimeaikoina olen myös käynnyt kuntosalilla yhden tai kaksi kertaa viikossa! Vaeltaessa käytän kilon käsipainoja jotka auttaa käsivoimiin! Maaston valisen mäkisestä päästä jolla saa pulssin vähän korkeamaks. Tähän käytän aikaa päivässä tunnista kahteen (pyörällä 3), noin olen liikkunut koko ikäni. Ei tartte olla mikään superihminen jos liikkuu, mutta kyllä se on tärkeetä ihmiselle! Ennen tultiin kotiin huilimaan kun työt oli rasittavia, nykyisin kun työt helpottunnu pitää liikkua vapaalla.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat