Ravitsemusterapeutti kertoo kolme parasta iltapalaa - näin ne auttavat nukahtamisessa

Kuva: <span class="photographer">Shutterstock</span>

Tiesitkö, että kirsikkamehussa on unirytmiin vaikuttavaa melatoniinia? Pieni, hyvin valittu iltapala siivittää syvään uneen. Elimistö tarvitsee energiaa yölläkin, mutta kohtuudella.Lue koko juttu

Ravitsemusterapeutti kertoo kolme parasta iltapalaa - näin ne auttavat nukahtamisessa

Kommentit (1)

Kasasen kootut

Väite tryptofaanipitoisen eläinproteiinin serotoniinituottoa ja unta edistävästä vaikutuksesta on huuhaata, sitkas myytti, jota tieteellinen näyttö ei tue. Päinvastoin: Eläinproteiinin aminohappokoostumus sisältää liikaa tryptofaanin kilpailijoita. Serotoniinista yli 90 % tuotetaan suolessa - ja siellä sitä tekevät kuitua elääkseen tarvitsevat bakteerit.
Uniasioihin liittyy tietysti paljon muutakin. Uneton vesseli -luentomateriaalini löytyy netistä, ja Ruoka olkoon lääkkeesi -luentosarja YouTubesta. Perustuvat tieteellisiin tutkimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat