Tarvitaanko uusi lainsäädäntö?

Vierailija

Mitä mieltä olette aiheesta, jonka kuulin?

Pohjustusta. Nykyään alkoholin käyttö ja tupakointi ovat rajattu lailla. On olemassa ikärajoitus ja liian päihtyneille ei saa myydä. Eikä heitä saa päästää ravintolaan.

Tarina, jonka kuulin.

Pitäisikö meillä olla samantyyppinen laki ylipainoisille?

Itse olen ylipainoinen (167cm/110kg). Ongelma on raju minulle.

Kaupat pursuavat herkkuja. Sipsejä, suklaata, jäätelöä, limonadeja yms. Lista on loputon. Ja tarjonta on loputon. Hyllyjen ohi on mahdotonta kävellä.
Lääkärit neuvovat liikkumaan. Terveydenhoitajat neuvovat syömään oikein. Tuttavat vaikenevat ja myötäilevät.

Tunnen olevani SAIRAS. Sairas painoltani, ulkomuodoltani, riippuvainen. En sopeude itseeni ja sitä kautta en sopeudu työpaikkaani.

Kysymys ja ajatus. Toivomus.

Poliitikot.
Voitteko säätää lain? Samanlaisen, kun alkoholilaki.

Ylipainoisia ei päästetä roskaravintoloihin/ravintoloihin, ylipainoisille ei myydä makeisia kaupassa. Ylipainoisille ei myydä sipsejä kaupassa.

Voitteko säätää lain? Itse olen samaa mieltä ihmisen kanssa, jolta kuulin tämän asian. Laki voisi auttaa minua ja muita.

T. Ylipainoinen ja poissa kurssilta pitkään elämään

Kommentit (3)

Vierailija

en ole samaa mieltä. ylipainoinenkin voi nauttia samoja herkkuja kuin normipainoiset, mutta kohtuudella. tiedän ettei se monelta onnistu mutta laki olisi jo liikaa.

Vierailija

Varsin hyvä vaihtoehto voisi olla ns. "Huoltajuuskortti", jolla antaa itse luvan muille, jotta nämä eivät päästä herkuttelemaan. Eli antaa läheisilleen tai tietyille kaupoille luvan antaa itselleen porttikiellon kyseisiin liikkeisiin. Silloin kun on itse lankeamassa nämä eivät päästäkään sisään ja niin pääsee kiusauksesta ohi!

Mutta ei lakia vaan vapaaehtoinen porttikielto ja peräänkatsomisvelvollisuus.

Kaikkia konsteja kannattaa miettiä, että pääsisi painonhallinnassa oikealle reitille!

Vierailija

Itse olen ylipainoinen 95 kg/168 cm. Minulla on parempi kunto ja kestävyys kuin monella nk tasasuhteisella ihmisella. Yritän kohtalaisesti katsoa mitä syön, mutta kuten asian aloittaja kirjoittaja, olen syöppö, en makeita, mutta suolaista tupan suuhuni joka käänteessä. Asia on silleen että täytyy olemaan nk sinut itsensä kanssa. Pikku hiljaa pikku askelin paino voi laskea.... mutta mielestäni kuntoa voi myös ylipainoisena pitää yllä eli kävellä, nostella sohvallakin 2 kg käsipuntteja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat