Tänä keväänä perheeseemme osuu kahdet suuret juhlat: esikoisen yo-juhlat ja keskimmäisen riparijuhlat. Olen erittäin stressaantunut näiden järjestelyistä. Ketä pitäisi kutsua ja miten? Tulleko yllätysvieraita? Mitä tarjota? Jos on huono sää, kuinka kaikki mahtuvat sisälle? Pitääkö toisilleen vieraiden vieraita esitellä toisilleen ja keksiä heille keskustelunaiheita?
Mistä saisin neuvoja? Onko jotain nettiosoitetta, josta saan peruspaketin suurista, ainakin 30 hengen juhlien järjestämisestä? Minulla kun ei ole aiempaa kokemusta, eikä myöskään varaa ostaa palvelua catering-palvelulta.
Nyt jo jännitän sitäkin, kuinka pystyn nukkumaan juhlia edeltävänä yönä ja kuinka pysyn rauhallisena juhlapäivinä. Omasta juhlmisesta on kai turha haaveillakaan.
klo 10:19 | 3.5.2010
Suosituimmat
Uusimmat
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Nettiosoitteesta [url=http://www.kaikkijuhlista.fi]www.kaikkijuhlista.fi löytyy hyviä ohjeita kaikenlaisiin rientoihin. Riemukasta juhlaaikaa!
Juhlissa tärkeintä on valmistautua hyvin, niin ettei stressi pukkaa itse juhlahetkellä. Mieti kutsuttavat jo nyt (yo-juhliin ehkä olet jo miettinytkin). Rippijuhliin ei ole tapana tulla yllätysvieraita mutta ylppäreihin saattaa tulla kaverisaattueita myös ennalta kutsumatta. Tuskin niitä niin paljon tulee, että tarjottavat loppuvat, kunhan ne on mitoitettu reiluiksi. Muista suolaista, sillä osa saattaa tulla pidemmältä ja kaivata muutakin kuin täytekakkua ja pipareita.
Monet ruoat/leivonnaiset voit valmistaa jo nyt pakkaseen. Ja muista, ettei kaikkea tarvitse tehdä itse - kaupasta, leipomosta/ammattioppilaitoksista saa myös hyvää juhliin.
Lainaa naapurista/kaverilta tuoleja (kaikille ei tarvitse olla pöytätilaa), raivaa naulakko tyhjäksi ja laseja/kuppeja ja kippoja vuokrataan myös, elleivät omat ja tuttavien varastot riitä. Lahjapöytä on myös hyvä miettiä etukäteen.
Hyviä juhlia sinulle ja perheesi juhlittaville!