klo 13:18 | 6.5.2010
Kaikki tuntuvat puhuvan zumbasta. Onko se todella niin paljon hauskempaa, tehokkaampaa ja erilaista kuin muut tanssilliset jumppalajit? Onko kokemusta?
Kertokaa te jotka olette kokeilleet - ehkä minäkin innostun! :D
Kaikki tuntuvat puhuvan zumbasta. Onko se todella niin paljon hauskempaa, tehokkaampaa ja erilaista kuin muut tanssilliset jumppalajit? Onko kokemusta?
Kertokaa te jotka olette kokeilleet - ehkä minäkin innostun! :D
Ladataan...
On se todella kivaa! Minä en ole musikaalinen tai rytmitajuinen enkä pidä yleensä ohjatuista tunneista, mutta zumba on rennompaa ja siinä saa itsekin improvisoida tai jopa laulaa mukana jos haluaa. Riippuu tietysti vetäjästä ja ryhmästä kuinka rentoa ja hauskaa se on, mutta ainakin minä nauroin, nautin ja varmasti myös sutjakoidun ja löysin uusia lihaksiakin. Lisäksi siinä saa olla nainen ja ketkuttaa ihan luvalla.
Olen 53 vee ja zumbaan ihastunut.
Minä olen harrastanut zumbaa nyt parisen kuukautta ja se on ihan huippua! Vatsalihakset ja ulkoreidet on aina kipeänä tunnin jälkeen, ja tuntuu ettei varsinaista lihaskuntoa olisi tehnytkään. Aerobisesti tunnit on ihanan raskaita kun ollaan liikkeessä koko ajan.Varsinaista koreografiaa ei ole vaan mennään milloin mitäkin sarjoja.Kannattaa kokeilla ehdottomasti!
Zumba on ihan paras juttu. Olen harrastanut pari kuukautta. Tunnit menevät niin, että koko ajan on syke korkealla mutta missään vaiheessa ei mennä veren maku suussa. Jälkikäteen en ole yleensä kipeä, joskus vatsalihakset vähän. Itselleni tärkeintä on ehdottomasti se, että zumbatunnilla ei tarvitse mennä kulmat rypyssä ja noudattaa tarkkoja askelkuvioita ja pumpata happi tiukilla. Tunneilla alkaa aina naurattaa jossain vaiheessa ja siellä saa sopivasti liioitella ja antaa musiikin liikuttaa - eikä kukaan virnuile!
Näitä hehkutuksia lukiessa tulee mieleen, että ehkä minäkin. :-*
Koskakohan ilmoittautumiset syksyn ryhmiin alkavat? Onkohan zumbaa myös kansalaisopistossa?
Ihan ok laji, mutta yhtään tanssia harrastaneille liian simppeliä parin kerran jälkeen. :)
Ihanaa se on ja mun kilot ainakin on raskauden jalkeen lahteny laskuun mutta se johtuu myos siita etta syon vahemman kun kulutan. Todella mukavaa se on kylla siina kuluttaa lahes 1000 kcal per kerta.
zumba on siiis hirveertä!
kamalaa ku pitää hytkyy ku joku nuori humala päissään ja olla muka rentoa!
kantin kontit ihan t'yttä paskaaa!!! :angry:
olin kerran rzumbassa enkä aio koskaan ennää kokeilla siis niin turha
Zumba on kivaa. Reipas musiikki ja vetäjä tärkeitä. Kunto nousee huomaamatta, jos käy säännöllisesti mukana.
mun mielestä kannattaa ehdottomasti kokeilla.
itse käyn zumbaamassa sillointällöin kuntosalillani järjestetyillä tunneilla. tykkään kovasti, vaikka joskus ajattelin,etten voi osallistua,koska siellä kävijät on nuoria. sehän ei pidä paikkaansa!itse täytän kohta 58.
nautin siitä,että hiki irtoaa. tunnin jälkeen suihkuun ja olo on tosi reipas ja energinen sen jälkeen.
Olen myös edellisten kannalla. Meillä ainakin pohjoisessa järjestetään Zumbatunteja/kurssi kansalaisopistossa. Eikä ole mitään sellaista että opiskellaan askelia, vaan siis hikipintaan ja ei oo niin väliä mitä teet, kunhan liikut. Meidänkin tunneilla on ikähaitari melko laaja, on nuoresta vanhaan, enemmän jopa vanhempia 58+ henkilöitä. Ja hekun ei kaikki niin jaksa enää jalkaa nostaa, ne nostaa sen minkä pystyy ja liikkuvat mukana.
Olen itse laihduttanut vähäenergisen dieetin avulla aluksi ja nyt 2-3 kertaa viikossa zumbaamalla 4 kk 15 kiloa ja se ei ole ollut kärsimystä. Helsinkiläiset tulkaa kolumbialaisen Henryn tunneille Kisahalliin klo 11.00 lauantaisin tai keskiviikkoisin 3.2 alkaen myös Kaisaniemen ala-asteelle klo 19.00. Uusimmassa annalehdessä tällä viikolla 17.2. ilmestynyt on juttu Henrystä ja meistä zumbaajista.Mukaan vaan!!! :)
Olen parikertaa käynyt zumbassa. Yllätyin sen tehokkuudesta varsinkin lantion sekä vatsanalueelle ja kyllähän se muutenkin teki kivan hien pintaan. Mutta missähän on miehet zumba tunneilta? ;) ;D
mää oon ollut alku vuodesta zumdassa ja oon laihtunut siitä aika paljon käyn viäläki vähän siellä ;D
kiva että oot laihtunut vähän ja mullakin se teki hien pintaan :D
zumba sucks my tv is better :)
Tykkään zumbasta, mutta selkävaivaisena se ei sovi minulle :cry: