liikunta, päänsärky ja paino ei putoa

Vierailija

olen liikkunut 2xvk 1h kerrallaan joko pumpissa tai zumbassa tai kuntojumpassa noin kolmen kk:n ajan. kuntoni on noussut ja lihakset kasvaneet. painoni on noussut, eikä laskenut. yritän laihduttaa 14 kiloa pois mutta olen kummissani kun paino ei putoa. syömisessä en ole tehnyt mitään muutoksia, ehkä salaatteja enemmän, mutta liikuntaa olen lisännyt nollasta tuohon kahteen kertaan viikossa. missähän vika?

toinen juttu on se että päätäni alkaa särkeä joka tunnin jälkeen vaikka tunnen että kuntoni on kasvanut. olen tästäkin kummissani. osaako joku sanoa mikä auttaisi päänsärkyyn? niskakin on sitten jumissa.. pitäisikö minulla olla tunnilla mukanani jotain oikeaa voimajuomaa eikä vettä, että voisin koko tunnin rehkiä? kiitos jos autat! :)

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Liikkuminen yksin ei riitä, kyllä laihtumiseen tarvitaan ruokavalion muutoksiakin! Ensimmäinen askel on pienentää nykyisiä annoksia, siis vähän vähemmän perunaa, pastaa, lihaa, makkaraa, leipiä (jos syöt niitä paljon). Jos innostut, sitten kannattaa katsoa ruoan laatua. Siis paljon vihanneksia, kuitupitoisia vaihtoehtoja, vähemmän kovaa rasvaa.
Toivottavasti kuntoilusta alkunut innostuksesi pysyy ja laihdut syömällä hyvin. Tiedän, ettei se ole helppoa mutta mahdollista se ihan varmasti on.

Vierailija

Minusta tuo kaksi kertaa vikkossa jumpassa käynti on todella hyvä alku! Ole ylpeä itsestäsi ja jaksa jatkaa samaan tahtiin vaikka kesäkelit pukkaavat päälle. :) Tai vaihda johonkin ulkolajiin, jos salit alkavat ahditsaa kesällä (minua ainakaan ei saa sisätiloihin liikkumaan kesäisillä keleillä).

Vierailija

Vähemmmän hiilihydraateja ja sokereita Enemmän proteiinia ja luonollisia eläinrasvoja ja kasviksia!
Päänsärky voipi johtua jonkin ruoka aineen puutostilasta meneekö niskat samalla jumiin??? venytteletkö??? Oletko käyttänyt runsaasti vähärasvaisia tuotteita ja jos olet niin lopeta ja vaihda luonoliseen ruokaan ei tehdäs paskaa. Reenin jälkeen kannataa ottaa Hera proteiinia niin saa keho urheilun jälkeen tärkeitä rakennuspalikoita. Näillä ohjeilla uskon että säryt häviää. ja jos ei häviä niin burana autaa ja lekuri :p

Vierailija

Lihakset painaa tuplasti enempi kuin rasva,siinä syy miksi paino ei putoa nopeasti.Jatka vain reenejä,vähennä kovia rasvoja ja vältä sokereita ja liiallista vaaleiden jauhojen käyttöä.Kohtuus kaikessa,se kannattaa pitää ohjenuorana elämässä.Kiitos työstäsi näkyy ennen pitkää,usko pois.

Vierailija

Sellainen tuli tuossa mieleeni, että juotko tarpeeksi?! Jos liikut ja hikoilet paljon tarvii elimistö silloin nestettä enemmän. Ja muutenkinhan vettä tms. tulisi se pari litraa päivässä juoda ja jos liikkuu niin vielä enemmän. :)
Tsemppiä painon pudotukseen, tiedän TODELLAKIN mitä se on kun yrittää ja yrittää eikä mitään tapahdu, korkeintaa juuri tuota painon nousua!! :angry:

Vierailija

Mulla on sama juttu, pää tulee kipeäksi tosi helposti, jollen muista juoda päivän mittaan vettä tarpeeksi. Ja kahvia pitäisi juoda vähemmän, kun se imee loputkin nesteet kehosta. Jos nukun pitkän yöunen, 10 - 11 tuntia, pitää heti herättyä juoda vettä pari lasillista, niin pääkipu lakkaa eli mulla ainakin kuivuminen aiheuttaa kipua.

Vierailija

Sulla on niskalihas jumissa! se vaikuttaa juuri noin! jopa puolikas burana auttaa. kun se laukaisee lihasjännityksen pois.
(sama vika täällä)

Vierailija

sama täällä päänsärkyä laihdutuksen aikaan mutta pään särky lähtee kun juot enemmän nestettä ja varsinkin liikunta suorituksen jälkeen ja välillä. ohje annettiin lääkäristä itse olen ravintoterapeutin seurannassa. painoa lähtenyt 9.5kg. Kokeileppas.... ;D

Vierailija

Moi! Kävi tässä mielessä, että kun itse aloitin liikkumisen ja laihduttamisen noin vuosi sitten, mulla oli ihan samoja oireita. Tarkemmin kun aloin miettiä asiaa, tulin siihen tulokseen, että jos vatsalihakset on heikossa kunnossa ja niitä yht´äkkiä jossain jumpassa yritti kamalia määriä raataa, tulin epähuomiossa jännittäneeksi kaulalihaksilla. Vatsalihasten kunto ei riittänyt. Siitä sain kamalia hartiakipuja ja päänsärkyä.
Tähän ongelmaan taas auttaa hyvin kun pitää suun auki vatsalihaksia tehdessä, silloin ei pääse jännittämään kaulalihaksilla niin paljon. :)

Vierailija

Kiinnitin suomiota siihen että liikuntasi on tosi tehokasta. osa laihduttajan treenista pitäisi olla matalasykkeistä ja pitkäkestoista. Esim tunnin kävelylenkki.

Ruokavalio muutoksia täällä on ehdotettukin. Yksi olennaisin osa olisi muistaa pitää huolta siitä että vihanneksia ja hedelmiä tulee syötyä tarpeeksi. Ne tekevät myös hyvää ruuansulatukselle. Itselläni tulee helposti päänsärkyjä silloin kun ruoka jumittaa kropassa.

Vierailija

Samantyyppiseen niskan ja takaraivon välisen alueen päänsärkyyn olen vihdoin saanut fysiatrilta avun. Se on Propralia 10 mg heti oireen alkuvaiheessa. Jos säryn päästää pitkittymään, vaiva saa myös muita haitallisia piirteitä ja särystä on todella vaikea päästä eroon. Ennen ko. lääkkeeseen turvautumista olin saanut vaikka minkälaisia ohjeita ja kokeillut monia eri lääkkeitä. Joku fysiatri luokitteli vaivani migreeniksikin, mutta migreenilääkkeistä ei ollut apua, haittaa vain.
Olen kuntoutustyöntekijä, joten venyttelyitä, mineraaleja sun muita kikkoja olen myös kokeillut sinnikkäästi. Oma päänsärkyni provosoituu tehokkaasta kuntoilusta ja yhtä hyvin myös unen aikana. Mutta onneksi PROPRAL on antanut avun. Kysy reseptiä lääkäriltäsi ja kokeile! Itselläni ei ole ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia ja apu on nopea ja tehokas.

Vierailija
Vierailija
olen liikkunut 2xvk 1h kerrallaan joko pumpissa tai zumbassa tai kuntojumpassa noin kolmen kk:n ajan. kuntoni on noussut ja lihakset kasvaneet. painoni on noussut, eikä laskenut. yritän laihduttaa 14 kiloa pois mutta olen kummissani kun paino ei putoa. syömisessä en ole tehnyt mitään muutoksia, ehkä salaatteja enemmän, mutta liikuntaa olen lisännyt nollasta tuohon kahteen kertaan viikossa. missähän vika?

toinen juttu on se että päätäni alkaa särkeä joka tunnin jälkeen vaikka tunnen että kuntoni on kasvanut. olen tästäkin kummissani. osaako joku sanoa mikä auttaisi päänsärkyyn? niskakin on sitten jumissa.. pitäisikö minulla olla tunnilla mukanani jotain oikeaa voimajuomaa eikä vettä, että voisin koko tunnin rehkiä? kiitos jos autat! :)

vanta totuus lihas painaa enemmän kuin läski, oliskohan siinä vastaus siihen että paino ei putoa mutta kroppa vaan kiinteytyy, olisit tyytyväinen

Vierailija

lihaksethan ei kasva hetkessä eli jos paino jumittaa, on luultavastikin syy siinä että et syö tarpeeksi. kumma kyllä mutta painonpudotuskin vaatii tietyn määrän kaloreita ja jos niitä ei tule niin elimistö panttaa vararavintoa. joten tästä päästään vanhaan viisauteen eli syömällä laihtuu. ja lisäksi liikuntaa reilusti lisää sekä aerobista että anaerobista, korkea ja matalasykkeistä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat