Vaihdevuodetko alkamassa?

Vierailija

Parin vuoden sisällä ollut n. kolme kertaa poikkeama kuukautiskierron pituudessa, pari kertaa muutaman päivän normaalia lyhyempi, kerran epänormaalin pitkä, eli 45 pv.
Nyt alkanut esiintyä "tiputteluvuodon" kaltaisia piirteitä pari krtaa
muutamana pvänä kierron puolivälin paikkeilla.
Onkohan nämä alkavia vaihdevuosi oireita?
Olen 47-vuotias.

Kommentit (4)

Vierailija

Hei!
Mulla ikää 42-vuotta ja mulla kuukautiskierto on lyhentynyt eli ennen se oli 28pv,niin nyt se on vain 26pv.
Onko tämä vaihdevuosien alkamista,osaako joku kertoa vai mistä on kyse?mitään muuta vaihdevuosi oiretta mulla ei ole tuon lyhentyneen kuukautiskierron lisänä.

Vierailija

Taitaa olla sinullakin jo vaihdevuodet alkamassa. Minä olen 47 v. ja jo muutama vuosi sitten alkoi kierto lyhentyä (26 päivästä vähitellen jopa 18 päivään) ja epäsäännöllistyä. Nyt on muutama kk tasattu kiertoa keltarauhashormonilla ja nyt se on 27 - 28 pv. Minulla oli ennen tätä lääkitystä usein kuumia aaltoja, mutta nyt nekin on jääneet. Saas nähdä millainen olo tulee kun hormonihoito lopetetaan 2 kk:n kuluttua, ja miten usein vuodot sitten tulee. :)

Vierailija

Hei!
ONKO teillä muilla lyhentyneen kuukautisvuodon takia rauta vajausta veressä?Itselläni huomattiin labrakokeissa,että raudan puute juuri lyhentyneen kierron takia.Mulla siis ikää 42-vuotta.
ENNEN mulla oli kuukautiskierto 28pv,nyt tuon 26pv ja kuukautiset runsaat kolme ekaa päivää,että siteitä menee paljon ja välillä reunavuotoja,jos en työssä ehdi sidettä vaihtamaan.
Onko teillä muilla mitään muuta vaihdevuosi oiretta,kun kuukautis kierto muutoksia?Itselläni limakalvot ohentuneet myöskin ja sain voidetta alapäähän laitettavaksi lääkäriltä.Olen viimeisen puolen vuoden aikana huomannut,että ovulaatio minulla ei tapahdu enään joka kuukausi,että jää monta kuukautta väliin,ennen kuin tunnen seuraavan ovulaation pienenä nipistelynä munasarjan kohdalla.Onko teillä muilla vielä ovulaatio joka kuukausi vai onko se harventunut?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat