Sivut

Kommentit (46)

Sori kun kesti vastata. Olet jo varmaan itsekin selvittänyt, mutta varmuuden vuoksi: Lahdessa näyttäisi olevan tälläinen kuin ehkäisyneuvola.

Lahden kaupungin ehkäisyneuvola
Kauppakatu 14, 1. krs
15140 Lahti

Ehkäisyneuvonnassa:

- hoidetaan raskaudenehkäisyyn liittyvät asiat ja ehkäisyvalmistereseptien uusinnat
- annetaan raskaudenkeskeytyslausuntoja ja hoidetaan sovitut raskauden keskeytysten jälkitarkastukset

Ehkäisyneuvolan palvelut ovat tarkoitetut lahtelaisille.
Opiskelevat saavat ehkäisyneuvonnan palvelut omasta opiskeluterveydenhuollon toimipisteestään.

Ajanvaraus ja puhelinneuvonta

Ajanvaraus ma-pe klo 9-11 puh. (03) 818 4553
Vastaanotto ilman ajanvarausta arkisin klo 8-9

Luulen, että tänne sinun kannattaa soitella ja kysellä neuvoa. He osaavat ohjata miten toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hei toivottavasti olet vielä täällä? =)
anteeksi kun vielä kysyn, mut paljon vois maksaa abortti jos sen tekis lääkkeillä? ja miten se tehää ja niin edelleen? o.o

Hei, eri kirjoittaja taalla (ulkomaalainen nappisto, suomen aakkosia vahan puuttuu, anteeksi tasta :p)

Sanoisin, etta jos luulet olevasi raskaana, raskaustesti on hyva ostaa tai hakea terveyskeskuksesta heti. Yleensa menkkojen tulo loppuu jo ensimmaisen kuun aikana hedelmoityksesta. Raskaustesti on onneksi helposti pois heitettavissa, ja sen voit tehda yksityisesti kenenkaan tietamatta.

Jos tarvitsen abortin, on sita hyva lahtea hakemaan mahdollisimman ajoissa. Mielestani (saatan kylla olla vaarassa, mutta luulen toisin) abortti-pillereilla oli aikaisempi takaraja kuin kirurgisella abortilla.

Laakareilla on vaitiolovelvollisuus potilaittensa ongelmista, mutta on hyva kuitenkin keskustella terveysasemalla miten asian voisi hoitaa salaisesti ala-ikaisyytesi vuoksi.

Toivottavasti kaikki on ok, jos rupeat seksia harrastamaan enemman suosittelisin e-pillereiden hakua. :) Tottakai ne eivat suojaa sinua seksitaudeilta, joten niita tulisi tottakai kayttaa kondomien kanssa. Tuplaehkaisylla raskauspelot kuitenkin hiipuvat.

Vierailija

Jos tarvitsen abortin, on sita hyva lahtea hakemaan mahdollisimman ajoissa. Mielestani (saatan kylla olla vaarassa, ...

Tarvitsen abortin, juu. 8) Tarvitset*, anteeksi.

okei ei haittaa vaik kirjaimii puttu kjyl tajusin, mut
eilen mul alko menkat :))
siis ku mul kuuluis alkaa ihan kuun lopussa vika pv tai tokavika ni onks se onormii et ne alko 3 pv ennen ku pitäis ja olin ekaa kertaa yhdynnässä 16.07
mut viimesin kerta oli 23.07
ni onks se normiii..

Vierailija
voiko olla raskaana jos ekan kerran yhdynnässä ei tullut verta yhtään???kysymys vaivaa minua! =(

Kyllä, raskaus voi alkaa ensimmäisestä yhdynnästä. Verenvuoto ei vaikuta asiaan.

Ilmoitetaanko 13 vuotiaan keskeytyksestä vanhemmille? ;O ku mua pelottaaa se ihan sikana.. ku musta tuntuu et olisin raskaana.. ku en tiiä johtuko se menkoista vai mitä mut mulla on ollu vähä pahoinvointia ja maha on kasvanu pari senttii vaik yhdynnästä on vasta 4 päivää... Auttakaa mua ku en tiiä yhtää mitä tehä...:/ ??? ??? :-/

Pian yhteyttä esm.kouluterveydenhoitajaan,terveyskeskukseen tms.Luin jostain,että jos raskaus keskeytetään sen kestettyä vain muutaman viikon,se voidaan tehdä lääkkeillä.Luulisin,ettet selviä tästä ilman.että vanhemmat saavat tietää,mutta eikö se ole kuitenkin pieni ongelma sen rinnalla,jos olet raskaana ja vasta 13 vuotias.Seksielämän aloittaminen tuo mukanaan vastuun ja seuraukset on kannettava sitten ihan itse.Vakavatkin sellaiset.Voithan toki tehdä raskaustestin,nykyään ne näyttävät raskauden jo hyvinkin aikaisessa vaiheessa,mutta silti kehoittaisin puhumaan ylipäätään jonkun aikuisen kanssa asioista,

Jos olet kuitenkin raskaana, niin siellä "masussa" on ihan oikea ihmiselämä alkanut. Hae kaikki tuki itsellesi ja jos et vauvaa haluaisi sen syntymänkään jäleen pitää, anna hänet adoptioon.

Sinä olet tosi rohkea ihminen, kun kysyit,

joten rohkenen antaa sinulle neuvoksi tämän:

+ Jos siellä kohdussa on ihminen, niin kysy siltä kolmen vuoden päästä asiasta nimeltä rakkaus.

- Jos siellä vatsassa on hormonitoiminnan aiheuttama (esimerkiksi) turvotus? Niin kysy Jeesukselta miten tässä näin kävi?

= Onnea parisuhteeseenne, sinulle ja miehellesi, sekä...

Siu, Mattius

JK. Kun olin joskus kahdeksantoista, niin ex-vaimoni mietti ihan samoja juttuja, kuin sinä... saimme tosin myöhemmin pojan, nyt olen yksin, vaimoni on työsuorittaja ja poikamme on sairas - mutta kaikki olemme elossa.

Avussa oleva tyttö

auttakaa.. mä harrastin n 1kk sitten seksiä mun poikaystävän kanssa.. oon siis 16.. mun menkat ei oo alkanu ja nyt tuntuu et oon raskaana.. ihme murinaa kuuluu emättimestä ja aamuisin tuntuu kun oksennan.. en halua että vanhemmat tietää tosta :'( Oikeesti joku ottakaa muhun yhteyttä koska mä tarvin kiireellisesti apua... numeron laitan tähän jos joku vaan voi auttaa....

Vierailija

Moikka!

Oletko tehnyt raskaustestin? Niitä saa ihan ruokakaupoistakin nykyään, eikä maksa paljoa. Tee se mahdollisimman nopeasti. Olisi myös hyvä, jos sinulla olisi joku luotettava aikuinen jolle jutella asiasta. Joka tapauksessa päätöksen mahdollisen raskauden keskeytyksestä teet sinä itse, mutta tuo on todella iso asia kantaa yksin. 

Vierailija

En ole tehnyt raskaustestiä mutta minua kovasti pelottaa että olen raskaana jälkeen seksin ilman kondomia. Seksistä on noin puoli viikkoa ja hän ei kyllä lauennut mutta silti pelottaa... voiko abortin köydä tekemässä ilman että vanhemmat tietää? Olen siis alle 15v ja vanhemmat eivät oottaisi sitä hyväksyttävästi vastaan... APUA!

Nuhnu

Rn halua olla töykeä mutta moni näistä trollaa tai sit on unohtunit opit yläasteen terveystiedon tunnilla, jos kykenet harradtamaan seksiä niin pillerit voi hankkia ja jos harrastat seksiä niin se vastuunkanto. Sinä voit myös kieltäytyä seksistä en harrasta seksiä kanssasi ellei sinulla ole kumia. Ja jos poika tai tyttö ottaa nokkiin tästä niin hän ei ole sinua varten. Ennen kuin harrastat niin varaa aika terveydenhoitajalle ja pistä viikkorahat siihen 1 pkt e-pillereitä maksaa noin 8 -10euroa ja ei ei sinun vanhempasi tiedä että olet ostanut niitä. Ystävällisin terveisin :Nuhnu

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat