Alkoholin poisjättämisen vaarat?

Vierailija

Olen 50 v. työssäkäyvä, tomeentuleva, liikuntaa hararstava, perheellinen mies, ja olen käyttänyt säännöllisen epäsäännöllisesti yli 30 vuotta alkoholia kohtuudella.

Olen hivenen ylipainoinen: pituus 190cm ja paino 110kg. Haluaisin laihduttaa, kuten myöskin vaimonikin haluaa. Olen lukenut, että yksin alkoholin, siis minulla lähinnä oluen ja viinin, poisjättäminen laihduttaisi.

Olen myös kuullut/lukenut jostakin, että alkoholilla on myös terveydellisiä hyötyjäkin, mm. sydämen ja verisuonien osalta yksi tai pari viinilasia illassa on hyvä asia, samoin stressin osalta pullo pari olutta saunan jälkeen.

Ne kuitenkin lihottavat.

Onko epäterveellistä, tai jopa vaarallista jättää kokonaan pois alkoholi?

Kommentit (9)

Vierailija

No ei oo! Jätä toki olut pois, se on kaloripommi.
Ja eikös se hyöty sydämelle ollut punaviinistä (ja vain lasillisesta päivässä)?

Vierailija

Et voi tosissaan kysyä tollasta! Kattelepa täysraittiita; terveitä, laihoja, elämäniloisia, seksi sujuu, rahat riittävät, sopu säilyy, ulkonäkö priimaa, lapset hoidettuina jne. Eli alkoholista ei voi olla mitään hyötyä, jota et saisi tavallisesta terveellisestä ruuasta! Tuo väite on täysin tekosyy käyttää alkoholia.
Mieheni ei käytä lainkaan, ei vain pidä sen mausta, ja hän on kaikkea tuota ylläluettelemaani, kertakaikkiaan supermies!

Vierailija

Ainoa ns.haittapuoli on,että osa ystävistä voi kadota maan alle.Pitävät juomista hauskuuden mittarina elikkä ilo ilman viinaa on teeskentelyä..Tosiasiahan on,että alkoholi on MYRKKY.Se vaurioittaa elimiä.Kaikki ne asiat,joita edellinen kannanottaja esitti,ovat totta.Ja eiväthän ne ystävät,jotka pitävät selvää ihmistä tylsänä seurana ole edes oikeasti ystäviä,joten menetys ei ole kovinkaan suuri!Tosi outoa,kun ihmiseltä kysytään "miksi et juo" kun kaiken logiikan mukaan pitäisi kysyä "miksi sinä juot"...

Vierailija
Vierailija
Et voi tosissaan kysyä tollasta! Kattelepa täysraittiita; terveitä, laihoja, elämäniloisia, seksi sujuu, rahat riittävät, sopu säilyy, ulkonäkö priimaa, lapset hoidettuina jne. Eli alkoholista ei voi olla mitään hyötyä, jota et saisi tavallisesta terveellisestä ruuasta! Tuo väite on täysin tekosyy käyttää alkoholia.
Mieheni ei käytä lainkaan, ei vain pidä sen mausta, ja hän on kaikkea tuota ylläluettelemaani, kertakaikkiaan supermies!

Hei,
Kyllä kysyn ihan tosissani. Kuinka vanhoja te olette? Olen havainnut että alkoholia käyttävät (kohtuudella) elävät vanhemmiksi, mutta täysraittiit (kuten isänikin oli, kuoli 65v, liikkui paljon, ei ollut ylipainoinen) kuolevat nuorempina.

En itseasiassa tunne elossa olevia täysraittiita yli 70 vuotiaita, muuta kuin äitini (90v), mutta hän onkin ns. surpermummo.

Vierailija
Vierailija
Ainoa ns.haittapuoli on,että osa ystävistä voi kadota maan alle.Pitävät juomista hauskuuden mittarina elikkä ilo ilman viinaa on teeskentelyä..Tosiasiahan on,että alkoholi on MYRKKY.Se vaurioittaa elimiä.Kaikki ne asiat,joita edellinen kannanottaja esitti,ovat totta.Ja eiväthän ne ystävät,jotka pitävät selvää ihmistä tylsänä seurana ole edes oikeasti ystäviä,joten menetys ei ole kovinkaan suuri!Tosi outoa,kun ihmiseltä kysytään "miksi et juo" kun kaiken logiikan mukaan pitäisi kysyä "miksi sinä juot"...

Hei,
Toki alkoholi on myrkky, mutta niin on ihan kaikki muutkin aineet määristä riippuen, jopa vesi jos sitä juo litratolkulla.

Ystävien suhteen minulla ei ole ongelmaa siinä, jos jätän alkoholin kokonaan pois, he eivät siitä perusta.

Siksi juon, koska olen lukenut ja kuullut siitä, että muutama lasi viiniä ja olutta on terveellistä.

Vierailija

Saman terveysedun saat paljon paremmassa muodossa,kun popsit marjoja ja hedelmiä,joissa on luonnostaan niitä alkoholissa mainostettuja flavonoideja ja antioksidantteja.Mulla paljon kohtuudella juovia joista kuollut jo nuorena moni,joten täyttä potaskaa sen alkoholin terveellisyys.Täyspainoinen ruokavalio ja liikuntaa,mieluista harrastusta on se mitä hyvänsä,läheisiin suhteet kuntoon ja positiivinen elämänasenne!Siinä evästystä mahdollisemman pitkään ja rikkaaseen elämään!

Vierailija

Vastaan vasta nyt, kun ollaan oltu mökillä juhannus ja ihan ilman alkoholia! Mutta kaikkea muuta mukavaa kyllä tehtiin! Ikää meillä on 55 ja 54. Anteeksi jos epäilin tosissaan kysymistäsi! Taidat oikeasti haluta elää pitkään ja uskot alkoholin auttavan siinä, en tiedä auttaako se elämään pitempään, mutta se auttaa elämään mukavammin sen ajan jonka elää! Mukavammin ja täydemmin, ainakin meidän mielestä! Toki emme ole tiukkapipoja; pikkujouluissa ja juhlissa otamme alkuboolit ja onnittelumaljat, koska se on osa rituaalia, mutta esimerkiksi ruuan kanssa emme juo koskaan viinejä, vaan maitoa. Viinin maku on mielestäni paha! Miksi pilaisin ruuan maun pahalla väkevällä juomalla? Ja miksi joisin saunan jälkeen kaljan, kun kahvi on parempaa? Ja janoon juon vettä, se kirkastaa ihon ja puntarinlukeman paremmin kuin muut juomat. Eli maku- ja järkisyistä en käytä alkoholia, mieheni samoin, hän ei pidä sen mausta ja hän ei tarvitse sitä mihinkään muuhun.
Syntymäiloisuus ja hyvä itsetunto riittävät, emme tarvitse alkoholia mihinkään.
Jännä juttu, että tätä täytyy selittää nykyään. ( Ai, et ota viiniä ruuan kanssa? Voi kun meillä ei ole muuta...)

Vierailija

Mä olin viihteellä suurinpiirtein joka viikonloppu tuolta 15 ikävuodesta 36een ja pisin putki oli liki kuukauden. Sitten jälkeen alkoi lähes totaalinen absolutismi. Lopetin siis ihan seinään eikä siitä mitään oireita tullut. Vastoinpäin olo parani, kunto parani, ruokahalut parani, painokin parani:D Rappioalkoholisteilla, jotka ryyppäävät melkein jokapäivä saa jopa rajut oireet kun yhtäkkiä kroppa ei saa alkoa. Normikäytössä tai sitäkin tiheämmin käytettynä yhtäkkinen lopettaminen ei aiheuta yhtään mitään.

Vierailija
Vierailija
Mä olin viihteellä suurinpiirtein joka viikonloppu tuolta 15 ikävuodesta 36een ja pisin putki oli liki kuukauden. Sitten jälkeen alkoi lähes totaalinen absolutismi. Lopetin siis ihan seinään eikä siitä mitään oireita tullut. Vastoinpäin olo parani, kunto parani, ruokahalut parani, painokin parani:D Rappioalkoholisteilla, jotka ryyppäävät melkein jokapäivä saa jopa rajut oireet kun yhtäkkiä kroppa ei saa alkoa. Normikäytössä tai sitäkin tiheämmin käytettynä yhtäkkinen lopettaminen ei aiheuta yhtään mitään.

Itse samassa tilanteessa eli 14-15v. aloitin railakkaan alkon käytön 2-3krt./viikko, jota olen jatkanut tämän vuoden helmikuuhun asti. Muutamia pidempiä putkiakin mahtuu joukkoon. Olen nyt 31v. ja voin sanoa että vieroitusoireet käsittämättömän kovat, sydänoireet, kuumuus, tuskaisuus, närästys ja kaiken huipuksi elämän halun menetys/ masennus jota ei ole koskaan aiemmin ollut :( Krapula sekavuus ja ylävatsa kivut saivat minut lopettamaan ryyppämisen.
Onnea teille joilla ei ole ongelmaa viinan kanssa, itselleni ei sovi muu kuin täysraittius. Muuten retkahdan taas bilettämään pe,la ja keskiviikot, koska kaveritkin juo, aina on joku soittamassa baari seuraksi ja kun ei osaa kieltäytyä niin lähden aina mukaan. Nyt ystävät tietää että en ota pisaraakaan vaan nautin kuntoilusta ja terveellisestä ruuasta

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat