naapurivihaa

Vierailija

Naapurini ja minun välillä on ollut vihaa jo useita vuosia. Nähdäkseni lähtölaukaus tälle kylmäkiskoisuudelle oli vähäinen tapahtuma, jonka jokainen normaali ihminen olisi unohtanut muutamassa päivässä. Mutta ei naapurini!
Tuntuu hölmöltä, kun tervehdyksiin vastataan vain puolipakolla ja jos en minä tervehdi ensin, ei sitten tervehditä lainkaan.
Poismuutto ei ole ratkaisu, mutta mikä olisi? Vanhaa juttua en haluaisi enää nostaa esille, koska sen ihan oikeasti oli pieni asia, suorastaan mitätön.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kyllä nähdäkseni ainoa ja oikea tapa on nostaa se vanha juttu esiin.Koska naapurisi kantaa kaunaa siitä vieläkin..Ilman sen asian selvittämistä te tuskin saatte aikaiseksi ns.normaalia suhdetta.Ja tärkeää on se,miten jutun ottaa puheeksi elikkä miten asian esittää.Onko heti puolustuskannalla,hyökkäävä vaiko sovitteleva ja vastuunsa tunteva.Toinen voi olla niskakarvat pystyssä aluksi,kun otat asian esille,mutta kannattaa KUUNNELLA rauhallisesti,mitä toinen tahtoo sanoa,esittää kysymyksiä ja ymmärtää oma osuutensa asiaan.Näin olen itse saanut ratkaistua näitä elämän pikku ristiriitoja,toinen on yleensä rauhoittunut hetken päästä ja myöntänyt tehneensä itsekkin hölmöjä.Valitettavasti,aina näin ei kuitenkaan käy,me kun ollaan ihmiset erinlaisia persoonia.Mutta silloin voi itselleen todeta,että per..le YRITIN ainakin,olin sen verta viisas ja rohkea!Ja unohtaa ne pakolliset tervehdykset ja keskittyä omaan elämään!

Vierailija

Naapuriaan voi yrittää valita muuttaessaan uuteen paikkaan, mutta mikään ei sen jälkeen takaa, ettei se ihana, mukava naapuri muuta pois, ja tilalle tuleekin joku aivan kamala kyttä.
Mielestäni naapurin kanssa ei kannata olla liian hyvissä väleissa, ettei heistä tule riesaa. Saattaa käydä niin ettei saa hetken rauhaa, kun naapuri notkuu tontin rajalla välittömästi kun menet vähänkin ulos. Jos riitaa tulee, on parempi olla välittämättä ja vaikka tervehtimättä, jos siltä tuntuu. Ei ole pakko tervehtiä ketään.

Vierailija

Kuulin juuri kauhutarinan tuttavan naapurista, joka on haastanut oikeuteen asioista, joita tuttavani ei ole tehnyt. Taitaa olla lääkityksessä puutteita.
Mitä sitten jos syyttä haastetut saavatkin oikeutta, eikä heitä tuomita väkivallasta ja muista kauheuksista? Sama naapurihan heillä on jatkossakin! Kodin myyminen tuntuu olevan ainoa todellinen vaihtoehto.
Kumpa ei osuisi omaan naapuriin.

Vierailija

Asuimme vuosia sitten paritalossa. Kannattaa ottaa selvää etukäteen, millaiset ne seinän takana olevat asustajat ovat. Aluksi he väittivät, että meillä on laiton sauna? Ei ollut! Savupiippu niin hajalla, että takka on käyttökiellossa??Juuri nuohottu, kaikki kunnossa. Meillä nauretaan keittiössä??? Hakkaan myös kuulemma kaapin ovia niin kovasti kiinni, että heillä tippuu tavarat seiniltä? ja kaiken kukkuraksi , meillä käytetään niin paljon valkosipulia, että naapuri saa allergisia oireita!!! Pistäkää paremmaksi. Siis emme asu enää paritalossa!

Vierailija

meillä on myös naapureita jotka välillä tervehtivät ja sitten ovat kuin eivät näkisi. olen jopa itkenyt masennuksesta, niin pahalta se tuntui. En ikänä olisi kuvitellut että niin vaikeaa on tulla toimeen kun samalla kadulla asutaan jo pian 10 vuotta.Olen toivonut pois muuttoa, mutta eihän se niin helppoa ole. neuvoksi voi antaa sen että jotkut ovat vaikeita ihmisiä eikä asioiden vatvominenkaan auta (olen yrittänyt aikanaaan sitäkin)heistä vain täytyy pysyä kauempana. nykyään elän omia asioitani enkä taatusti ajattele mitä ympärillä tapahtuu.pääasia että elämme rauhassa kotona.ei voi olla niin että jokin ulkoinen seikka alkaa dominoimaan elämää ja ihminen kokee itsensä voimattomaksi uhriksi.
jos joku tarvitsee apua, niin olemme melkein ekat sitä tarjoamaan. mutta yks lysti jos jollakin on huono päivä, ei tervehdi ja on yrmeä. pitäköön elämänsä :)

Vierailija

Lapset, koirat, kissat, ruohonleikkurit, mopot, tiellä hurjsteleva nuoriso, elämisen äänet, uunin/sauna lämmityssavut, naapurin tupakointi... lista on loputon mikä naapuria ärsyttää..

Ihmiset luulee että oma tapa elää on ainut oikea, ja kun naapuri ei elä niin kuin itse, se on vähintään omituinen.. tai siitä pitää tehdä ilmoituksia poliisille, puhua p...kaa kylillä jne..

Paras olisi asua korvessa - karhujen kaverina!

nimi. kyllästynyt

Vierailija

Autojen pysäköinti, pihan hoito, sadevesien valuminen... näitä aiheita naapurivihaan riittää. En silti ole erakoksi metsään muuttamassa. Haluan olla lähellä palveluita, jo lastenkin takia koulumatkat ja kaverit tärkeitä.

Pitää kai kovettaa sielunsa niin, ettei naapureiden vihanpito ja huomauttelut vaikuta.

Nimim. siivosti elävä

Vierailija

Vaikka tämä onkin vanha ketju,vastaan silti.Itse asun pienkerrostalossa ja muut naapurini ovat ihan mukavia,mutta viimekesänä sain alakertaani uuden naapurin jonka kans sarvet kolahti heti.
Ystävällisesti toivotin hänet tervetulleeksi parvekkeeni kautta,hänen pihansa on alapuolellani ja hän oli siellä.
Hänen köynnöksensä kasvoi mun makkarin ikkunan takana,josta puhuimme,sitten kerran kuulin kuinka hän puhui sen leikkaamisesta,harmittelin mielessäni asiaa ja päästin köynnöksen irti jolloin se putosi alas.
Olin sitonut sen ikkunani koukkuihin,enkä saanut ikkunaani kiinni.
Siitä alkoi hulabaloo,tuli kaikki asiat,olen kuulemma kiusannut häntä,heittänyt paskaa hänen pihalleen,yms.
Hänellä on tapana pitää tv:tä kamalan suurella josta huomautin,sain uhkauskirjeen,johonn vastasin.
Tilanne jatkui kuukausia,otin yhteyttä isännöitsijään,hän puuttuikin asiaan,tilanne rauhoittui mut kytee kaiken aikaa.
Eilen hän taas piti tv:tä suurella jolloin lisäsin omani ääntä,että kuulen mitä sieltä tulee.
Hän lisäsi myös,jolloin laitoin radion suuremmalle vain 3-4 sekunniksi,jolloin hän protestoi koko illan huudattamalla tv:tä isolla ja pienellä!!
Ja metelöi muutenkin siirrellen huonekaluja yms.

Miten joku 60v voi olla noin lapsellinen ja omavaltainen?
Elämä on uuvuttavaa jatkuvan häirinnän takia,itse tykkään kotirauhasta,en häiritse ketään koskaan ja tulen toimeen mitä erilaisimpien ihmisten kanssa.Paitsi hänen.Hän haukkui minut sairaaksi ja hulluksi kerran törmättyämme pihalla,yritin keskustella hänen kans sopuisasti,ei onnistunut.

Otanko taas yhteyttä isännöitsijään,huoh...

t.väsynyt naapuri

Vierailija

Ketju on vanha, osui vaan silmiini etsiessäni muita asioita. Minulla on päinvastainen ongelma, yläkerrassa asuu nainen joka vaatii täyttä ympärivuorokautista hiljaisuutta naapureiltaan. Yöhiljaisuuden noudattaminen ei hänelle riitä. Jouduin hänen vainonsa kohteeksi heti muutettuani tänne viime keväänä.

Hänellä ei ole todellista valittamisen aihetta, vaan hän hauaa kyykyttää naapureita vaatimalla näitä noudattamaan itsensä laatimia sääntöjä tyyliin: naapreiden pitää olla hiljaa, ittestä ei ole niin väliä, juu. Hän väittää olevansa hiljainen asuja, no, ei todellakaan ole, on ollut kaikenlaista normaalin elämän ääntä (sehän on ihan OK), mutta myös pattereiden paukuttelua ja muuta mielenosoitusta.
Hän pisti myöskin törkykirjeen postilokerooni lyhyen asumiseni jälkeen sekä muita lappuja sekä huutanut minulle omalla pihalla ollessani(ALKUILLAN TELEVISION ÄÄNISTÄ). Hänen päähänsä ei mahdu, että kerrostalossa pitää vain sietää normaalin elämisen ääniä.

Olen erittäin ahdistunut tämän naapurin käytöksestä. En halua ketään tahallani häiritä, mutta pitäähän minun voida asua omassa kodissani normaalia elämää. Minulla ei käy paljon vieraita, en soita musiikkia, noudatan järjestyssääntöjä. Mitähän tämä henkilö tuumaisi, jos minun tilallani asuisi juhlijoita, musiikkia kovalla soittavia, riitelevä pari, pianonsoitonopiskelija...?

Mutta en aio hänen takiaan muuttaa muualle, vaan pakko on kai sitten vaikka poliisille tehdä rikosilmoitus ilkivallasta (jota on myöskin on harjoittanut) kotirauhan rikkomisesta ja perättömien puheiden levittämisestä naapurustossa (useat ihmiset ovat näistä minulle kertoneet ja todistavat myös).

....toivoisin kuitenkin, että hän jättäisi naapurit rauhaan ja eläisi itsekin omaa elämäänsä, kyttäämättä ja kyyläämättä naapureita.

Vierailija

"Ja metelöi muutenkin siirrellen huonekaluja yms."
Yölläkö hän niitä siirtelee? Jos ei niin ihmettelen, että miten huonekalujen siirtely voi sinua häiritä. Etkö itse siirtele huonekaluja koskaan? Muutenkin kirjoituksestasi heijastuu se, ettet vain voi sietää, että naapurissasi asuu joku, haluaisit kerrostaloon omakotitalon edut, lisäksi vielä kaukana sijaitsevan kerrostalon. Miksi et muuta niin kauas ihmisistä, ettei mitään kuulu.

Vierailija

hö, mun yläkertaan on näemmä tullut joku hiippari, joka raahaa roinaansa sinne yöaikaan ja viikonloppuisin. Ja tätä on nyt kestänyt sellaset 2 kk... Millonkahan tämä tyyppi aikoo asettautua sinne kokonaan?? Toivotavasti se vaan ei ole joku helvetin yöeläjä, en aio valvoa sen tyypin takia yhtään...onneksi on olemassa isännöitsijä ;)

Vierailija

Kokemuksesi toi mieleeni kaverini tapauksen. Hän asui kaksikerroksisessa rivitalossa jossa yläpuolella asui pahasti häiriintynyt nainen. Tällaisiahan valitettavasti on, tavallaan yksinäisiä rassukoita jotka tuppautuvat heti taloon muuttajan kaveriksi. Jos heihin sitten paremmin tutustuu ja yrittää ottaa etäisyyttä niin nämä hellanlettas ystävät muuttuvatkin kiusaajaksesi. Näin kävi kaverilleni, sen jälkeen yläpuolella asuva nainen alkoi valittaa kaikesta, televison melu oli hänen lempiaiheensa, kaverini ei olisi saanut edes illalla ennen yhdeksää pitää telkkaria auki aivan normaalilla äänellä, tuntui että pelkkä telkkarin avaaminen niksautti jotain yläkerran asukkaan päässä ja hän alkoi itse meluamaan, hakkasi mm pattereita. Tämä nainen kanteli jatkuvasti kaveristani muille naapureille ja kun nämä eivät olisi millään aina jaksaneet kuulla niin sitten siirtyi valitus isännöitsijälle. Alkuun isännöitsijä ehkä uskoikin naista, joka on taitava vääristelija, hän ei koskaan mukamas sanonut pahasti muille, vaikka todellisuudessa sätti ja ärsytti.

Kaverini luovutti ja muutti pois asunnosta, josta hän muutoin piti paljon. Nyt hän kärsii omantunnontuskia siitä että laittoi vahingon kiertämään. Ainut reilu teko olisi torpedoida tuollainen nainen, hullujahan riittää maailman sivu kuten olemme lukeneet oikeuden päätöksistä. Nämä tyypithän toimivat kuten koulukiusaajat, kun he tulevat torjutuikis niin he liittoutuvat muiden kanssa ja yrittävät sillä lailla nujertaa heihin hajurakoa ottaneita. Yritän rohkaista kaveriani että hän lähestyisi nyt asuntoon häneen jälkeensä muuttanutta ja kysyisi miten hänellä menee yläkerran naapurin kanssa. Tuollaiset ihmisethän eivät näe sairauttaan vaan heijastavat pahan olonsa viattomiin lähimmäisiinsä.

Vierailija

Kaikkea voi sattua... Asumme maalla ja naapuriin rakensi työkaverini talon.  Naauprin rouva:lla on pari hevosta ja hieman ratsasustoimintaa.  Eräänä  päivänä  rouva oli taluttamassa tien väärää puolrta. hevosta maantiellä lapsi satulassa . Vauhtini oli notrmaali 50km /h kun  mutkan takaa  oli tilanne päällä ja pillastunut hevonen hyppi takajaloilleen lapsi selässään.. Hidastin ja pysähdyin hetkeksi , kunnes hevonen rauhottui ja jatkoin sitten matkaa kotiinpäin. Vastakkaisesta eli hevosen menosuunnasta oli samaan aikaan tulossa  traktori levikepyöärillä. Traktori oli yli puolen tienlevyinen.. Nähdessäni siis jo pillastuneen hevosen oli  rouva oli käsi pystyssä pysäyttämässä traktoria, jota hevonen säikkyi.  Ei tässä mitään outoa ollut, mutta seiuraavana päivänä kerroin työkaverille töissä ,että taisi vaimoltasi hevonen lähteä lapasista.  Sain tulikivenkatkuiset terveiset, että minä olin aiheuttanut koko jutun..  Nykyään minulla on tallentava kamera autossa ettei rouvan huono muisti pääse vastaisuudessa enää tekemään tepposiaan ja kertomaan tarinoita vastoin parempaa tietoaan.

Ihmeellisntä tässä on se,  että vaimoni jolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa on myös joutunut syntipukiksi.  Tämä naapurin rouva ei tervehdi häntäkään , menee pitkin ojia ja kääntää selkänsä ja käyttäytyy moukkamaisesti. Vaimo lähetti sähköpostia jossa  kysyi miten on loukannut ja varrmuuden vuoksi pyysi anteeksi,. Vastaus oli että "olette miehesi kanssa loukanneet häntä syvästi enkä  ikinä anna anteeksi" .

En tiedä itkeä vai nauraa . Mietin mistä ihmeestä näitä sikiää. Työkaverilleni kerroin kun rakensivat, että kun ja jos  apua tearvitset niin pyydä...Valitettavasti ei ole minusta kiinni. Näyttää siltä ettei kauhalla voi vaatia jos lusikalla on annettu.

Raholan menoa

Mitä ihmettä voin tehdä, kun naapurin avovaimo purkaa vihaansa minuun, vaikka en ole ikinä edes sanaa hänen kanssaan vaihtanut? Hän potkii oveani, näyttelee kaikenlaisia käsimerkkejä ja on niin maan perusteellisen kettuuntuneen näköinen, aina! Alkaa pikkuhiljaa keittää yli tuon naisen touhu! Sitä on jatkunut vuosia. Olen päätellyt, että ehkä hänen oma elämänsä on niin tyhjää ja pitkäveteistä, että pahaa oloa tarvitsee purkaa johonkin, eli ikävä kyllä minuun. Ehkä minun rauhallinen, tasainen elämäni on sitten kadehdittavaa? Sanokaa joku mitä teen, että kyseinen avovaimo kohdistaa huomionsa johonkin muuhun asiaan? En ole uskaltanut hänen kanssaan sanasille, kun mistä sen tietää mitä oven potkijan päässä liikkuu... Kiitos.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat