Elikkäs, "oireita" on monia. Osa voi olla iha kuviteltua, ainakin iskän mielestä joka sanoo että musta on tullu luulosairas. Viime viikonloppuna alkoi käsissä sellanen jännä puutuminen ja tunnotomuus ja pistely joka sitten johtui niskojen jumiutumisesta (selvisi maanantaina terkalla). Tänään (keskiviikkona) todettiin alkava poskiontelotulehdus ja kuumeilu alkoi illan mittaan mut laski aina välillä. Mut näitä kuviteltuja tai oikeita oireita: oikeassa polvessa ja sääressä särkyä välillä, samoin oikeassa ranteessa ja kummassakin kyynärpäässä ja oikeassa olkapäässä. Välillä vasemman käden sormissa tuntuu samanlaista särkyä. Päänsärkyä on ollut hieman, tossa korvien yläpuolella missä on tavallaan sellainen pehmeä kohta. Aika useasti tuntuu kuin tärisisin tai heiluisin, vaikken oikeasti heilu tai tärise yhtään. Hieman on huipannu, varsinkin kun nousee nopeasti ylös tai kumartelee. Alaselkäänkin on sattunut hieman, mut eniten keskiselkään. Kaulassa on tuntunu hieman oudolta, kuin olisi painetta tai ilmaa tai turvonnu, minkä takia tekee mieli röyhtäillä koko ajan. Ny viime aikoina on ollu vähän väsyny ja voimaton olo, mut se voi johtua ihan vaan liian vähistä yöunista tai siitä poskiontelotulehduksesta. Välillä on ollu särkyä kummassakin kyljessä, enemmän oikealla puolella tos mis kylkiluut loppuu, ei siis keuhkoissa vaan alapuolella ja vähän sivussa. Iskän mielestä kuvittelen puolet ja puolet on lihaskipuja koska en liiku tarpeeks. Huomenna oon menos taas lääkäriin antibiootti reseptin takia. Mä tiiän ett täs on paljon mut aika moni noista viittaais leukemiaan, joten vähän pelottaa.... :-/ Mustelmia ei kyllä oo eikä sellasia pieniä verenpurkaumia, tai ainakin mä uskoisin niin. Ruoka ei kauheesti oo maittanu ny pariin päivään, ollu hieman huono olo ja vatsa on pitäny sellasta pulputtavaa ääntä. Tai silleen ett vatsaa vääntää ja tuntuu kun pierettäis mut sit se kipu laukeaa ja kuuluu pulputusta vatsasta. Tätä tapahtuu varsinkin aamusin. Ja oon siis 17 v tyttö. Aiempia "pahoja" sairaustapauksia on korvatulehdukset, angiina, poskiontelotulahdus kerran aiemmin ja viime talvena keuhkoputkentulehdus. Jotenka, mikäs mua vois vaivata?
Kerro rohkeasti lääkärille oireistasi ja pyydä otattamaan verikokeet ihan oman mielenrauhankin takia.Turha elää miettien mikä vaivaa,kun jo pelkkä yleiskuva verestä kertoo paljon kehon tilasta.Eli ne hemoglobiini,valko-ja punasolut,tulehdusarvot.Tuskin on kyseessä mitään sen suurempaa,mutta mitä enempi itseään tarkkailee,sitä enemmän oireita usein ilmaantuu.Ainakin itselleni näin on käynyt :D .Pelkkä huono yleiskuntokin voi aiheuttaa jos jonkinmoisia kremppoja ja kuume myöskin.Älä murehdi etukäteen,se on turhaa.Murehdi vasta,jos siihen löytyy selkeä syy.
Samaa mieltä edellisen kanssa. Kannattaa tutkituttaa "kaikki" mahdollinen. Borrelioositestikin kannattaa pyytää ottamaan.
Kuulostaa ihan homepölyallergian oireilta...
Joo, totta on että mitä enemmän itseään tarkkailee, sitä enemmän tuntuu oireita löytyvän. sitä kun yleensä oikein tarkastelee olotilaansa, kun rupeaa sille töin.
Oikesta kyseesä saattaa olla myös purentaongelmat, nekin aiheuttaa monenlaista fyysistä pään, niskan, kurkun ja pallean ja loppusessaan ääreishermostonkin oirelua. Purentaongelmat ovat lisääntyneet tutkimusten mukaan paljon, koska yhteiskunta elää tätä 24/7 -elämää. vähäinen liikunta toki sairastuttaa fyysisestikin, koska ihminen on luotu liikkumaan.