Kyhmyjä rinnoissa

Vierailija

Eli mulla on aina ollu sellanen tilanne että nuoresta lähtien (kun rinnat alko kehittyy, ehkä n. 12-13) on ollu patteja rinnoissa. Silloin kysyin äitiltä, että onko normaalia ja se sano että on(oli kuulemma jotain rauhasia äitin mukaan), mutta nyt tuli kauhee paniikki, että onko sittenkään? Kun kaikki vouhottaa että pitää huolestuu jos rinnoissa on patteja, mutku mulla on aina ollu! Molemmissa rinnoissa monia ja iso kokosia! Tuli vaan hirvee paniikki yhtäkkiä, mut ei kai mulla rintasyöpä oo voinu olla huomaamatta jo 12 vuotiaasta lähtien? Nyt siis 19 olen.

Kommentit (5)

Vierailija

useimmilla on rinnoissa harmittomia patteja. Etenkin ennen kuukautisia ja niiden aikana (joku hormonaalinen juttu).
Oletko käynyt säännöllisesti gynekologilla. Hän tutkii rintasi ja opettaa tuntemaan niiden "möykyt". Jos gynesi ei ole tätä tehnyt, voit hyvin pyytää sitä ensi kerralla.
Jos oikein huolestuttaa, käy ihmeessä gynellä pikapuoliin. Uskon, että huolesi kaikkoavat sillä käynnillä.

Vierailija

Kyllä ne patit ovat todella yleisiä,itsellä tutkittu mammografian yhteydessä ja todettu niiden olevan harmittomia sidekudos tiivistymiä,jotka yleistyvät iän myötä.Vanhempi mieslääkäri totesikin,ettei taida olla pitkän uransa aikana tavannut yhtään naista,jolla ei olisi jotain kyhmyjä rinnoissa.Mutta jos asia vaivaa mieltä,ilman muuta kannattaa käydä lääkärillä.

Vierailija

Olen samaa mieltä, edellisen kirjoittajan kanssa. ja sen lääkärin kanssa myös, jonka mielestä kaikilla on kyhmyjä rinnoissaan. Mutta AINA kannattaa selvittää omien pattiensa laatu. Jo stressinkin hillitsemisen takia.

Vierailija

Hei!
Olen 42-vuotias nainen ja mulla tuntuu välillä kyhmy rinnassa.olen siitä lääkärille maininnut,mutta hän ei nähnyt tarvetta mammogafian ottoon.Mitä mieltä te muut olette,kannattaisiko mun käydä mammogafiassa selvittämässä asiaa?

Vierailija

Ilman muuta,jos asia sinua vaivaa ja mietityttää.Mitä itseään kiusaamaan,vaan ottaa asiasta selvää.Mammografia maksaa reilun satasen yksityisillä.Halpa hinta levollisesta mielestä ja tärkeästä tiedosta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat