Olen kohta 18 vuotias tyttö ja olen 12 vuotiaasta asti kärsinyt liika karvoituksesta. En ole ikinä puhunut asiasta kenellekään, kerran äidilleni mutta hänen mielestä se ei ole huolestuttavaa!
Karvoja kasvaa, no voisi sanoa että koko kehossa päästä varpaisiin! Kasvoissa ei kuitenkaan ole kuin ylähuulessa ja kulmakarvat ovat minulla normaalistikin hyvin runsaat ja tummat. Muualla kehossa kasvaa melko pitkiä "haivenia", mutta hyvin runsaasti, eli ei ole mitään yksittäisiä haivenia siellä täällä. nänneissä, säärissä, reisissä(myös sisäpuolella), käsivarsissa ja varpaissa karvat ovat tummempia ja vahvempia kuin muualla. Kuukautiset ovat aina tulleet suht säännöllisesti mutta ovat melko kivuliaat! painan 58kg ja olen 168cm pitkä, eli olen täysin normaali, ylä-asteella olin hieman alipainoinen. Rintani ovat todella pienet ja toista tuskin on ollenkaan :O
Eli siis kysymykseni kuuluu: Mitä minun pitäisi tehdä?? Mille lääkärille mennä vai kannattaako mennä ollenkaan? Onko muita samoista vaivoista kärsiviä? Voiko karvoitus tästä vielä pahentua ja joudunko nyppimään viiksi karvoja loppu elämäni? ???
Toivottavasti joku osaisi auttaa ja pahoittelen että viestistäni tuli näin pitkä, mutta tämä asia todella häiritsee ja on suuri kolaus muuten hyvälle itsetunnolleni! Teen välillä myös mallinhommia ja pelkään että karvani näkyvät siinä valaistuksessa, sekä rakastan käydä kesällä rannalla mutta valitsen aina paikan jossa on mahd vähän ihmisiä koska karvani näkyvät selvästi auringossa :-[
klo 10:53 | 27.10.2010
Suosituimmat
Uusimmat
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Käy gynekologilla otattamassa hormoniverikokeet. Minun tytölleni tehtiin sellaiset samoin liikakarvoituksen vuoksi ja hän sai hormonihoitoa vähän aikaa. Risuja äidellesi, joka ei ole ottanut tosissaan sinun ongelmaasi, se voi toki olla normaaliakin, mutta sinun vuoksesi se pitää tukia, niin saat rauhan ja itsetuntosi pysyy hyvänä.
Kaikkea hyvää sinulle!