Kommentit (1)

Marketta

Viljat pois sekä maitotuotteet.

Todellakin jätä ne viljat. Jopa kolmasosa ihmisistä saa oireita viljoista. Gluteeniviljoista. Kaura saattaa käydä.

Syö laadukasta lihaa. Luomua ja riistaa.

Näin glykeemistä indeksiä tulkitaan (kuvaa ruoka-aineen imeytyvien hiilihydraattien aiheuttamaa muutosta verensokerissa verrattuna referenssiruoka-aineeseen kuten sokeri):

GI 0–10: Syö huoletta.
GI 11–19: Nauti yhdessä proteiinien kanssa, niin glykeeminen kuorma alenee.
GI yli 20: Nauti vain harkiten.

Sokerien GI on 100 ja hiilihydraattia 100 grammassa sokeria on 100 grammaa.
Ruisleivän GI on 58 ja hiilihydraattia on 100 grammassa leipää 49 grammaa.
Ranskanleivän GI on 70 ja hiilihydraattia on 100 grammassa leipää 50 grammaa.
Perunan GI on 50 ja hiilihydraattia on 100 grammassa perunaa 13 grammaa.
Tumman keitetyn riisin GI on 55 ja hiilihydraattia on 100 grammassa riisiä 29 grammaa.
Keitetyn pastan GI on 47 ja hiilihydraattia on 100 grammassa pastaa 52 grammaa.

Kaikki viljat, peruna ja riisit omaavat korkean GI:n sekä sisältävät runsaasti hiilihydraatteja.

Kaikki hiilihydraatit muuttuvat sokeriksi ja läskiksi, jos et niitä kuluta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat