Keuhkoveritulpasta

Vierailija

Rikoin nilkkani tuossa vähän yli viikko sitten ja se leikattiin. Vähän kotiinlähtiessäni varoiteltiin noista veritulppajutuista, että pitää tulla lääkäriin, jos jalka menee salamana tosi huonoksi ja/tai alkaa turpoamaan rajusti. Jalka on ollut ihan okei , kipulääkkeet auttaneet hyvin.
Ongelma on se, että pelkään tuota keuhkoveritulppaa. Juuri nytkin ahdistaa henkeä. Pystyn vetämään kyllä keuhkot täyteen, mutta rinnan päällä on kummallinen painava tunne.

Voisin toki hiippailla lääkäriin saman tien. Ongelma on se, että olen lapsesta asti kärsinyt paniikkihäiriöstä, joka ilmenee erityisesti äkillisen sairastumisen ja kuoleman pelkona. On hyvin mahdollista, että kaikki vaivani ovat siis täysin psykosomaattisia. En kehtaisi juosta lääkärillä joka kerta, kun saan päähäni, että noutaja tulee.

Joten kysymys keuhkoveritulpastan kokeneille: Onko teillä ne oireet olleet tunnistettavia? Sellaisia, ettei niitä voi sekoittaa johonkin muuhun? Millaista esim. hengenahdistus on teillä ollut?
Kiitti kovasti.

Kommentit (1)

Vierailija

Moi
Minä oleen sanut keukoveritulpan pitkästä yhtämittaisesta autolla ajosta yli 12h ilman pysähdystä. (OLEN VÄHÄN HULLU)sitä ei voi ennakoida se tulee kuin salama. minulla jäi kuitenkin aivokopaan varoitus singnaali ja olen monta kertaa luullut, että nyt se uusii, mutta ei ole tullut.
Perimmäinen syy sille tulpalle oli kuitenkin huono suuhygienia
joka ilmeni noin vuosi tulpan saannista. Aloin lääkärin kehoituksesta huolehtimaan suuhygieniaa esim hammasharjan säännöllisestä desinfioinnista. Bonyfilla on ainoat tuottet tähän.
nyt tulpasta on kulunut 7 v ja lennän esim pitkiä lentoja säännöllisesti ja tunnen olevani terve 61v
Mutta painotan vielä SUUHYGIENIAN merkitystä olen lukenut monia lääkärien tutkimuksia aiheesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat