Kommentit (5)

Siilix

Eikö nykyään ole paljon enemmän vaihtoehtoja myoomien hoitoon?? Turussa kalliit vehkeet leikkauksettomaan hoitomuotoon!

• ylös 14
  • alas 8
Vierailija

En ymmärrä miksi noista myoomista pitää puhua hyvänlaatuisina, miksi ei voi olla joku muu nimi sen tilalle. Itse olen tänään, syntymäpäivänäni menossa gynelle, koska mulla on kuukautiset olleen yli kuukauden päällä. Kuukautiset eivät siis lopu ollenkaan ja kaikki tuon hiton myooman takia. Tuntuu tosi hyvälaatuiselta todellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hyvänlaatuinen tarkoittaa, ettei ole pahanlaatuinen syöpäkasvain.

On siis varmasti parannettavissa oleva terveyspulma ☺️

Vierailija

Myooma on todella pirullinen juttu. Varsinkin kun sitä ei huomata ja se kasvaa isoksi kohdun lihaksen sisällä. Kova hoito jos pitää koko kohtu poistaa sen takia kun lääkäri ei ole osannut löytää myoomaa kun se oli pieni ja poistettavissa. 😡

Taasko se alkaa

Yksi myooma oli kohdun seinämän läpi, jota ei voitu leikata, koska oli tarkoitus yrittää raskautta. Runsaiden vuotojen ja kipujen takia 49 vuotiaan vaihtoehtona oli kohdun poisto leikkauksella tai Mirena kierukka. (Tuohonkaan en saanut vastaust, miksei voi ottaa tähystyksellä, kuten olen muille tehty) Valitsin kierukan, kivulias toimenpide, supistukset kesti n. 2 kk, mutta ei enää vuotoja. 8 vuoden jälkeen Gyne suositteli poistoa tulehdusriskin vuoksi, nyt siis olen 57 v. poistettiin viikko sitten 3. päivänä alkoi lievät supistukset ja vuodot, 7 päivä menossa. Gynen mukaan ei vuoto saisi kestää kuin korkeintaan 2 viikkoa. Hänen mukaansa ei kuukautisia enää tulisi koska olen tämän ikäinen. En kyllä kestä enää sitä rättirumbaa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat