Ilona

Olen 24-vuotias terve nainen. Olen lapsuuteni ja nuoruuteni ollut hoikka ja pystynyt syömään lähes mitä tahansa lihoamatta. Nyt viimeisin vuoden ajan painoni on kuitenkin alkanut nousta tasaisesti koko ajan. Painoa on kertynyt vuodessa 7 kiloa. Olen edelleen ihan normaalipainoinen, mutta ihmettelen suuresti, mistä painonnousu voi johtua. Syön säännöllisesti ja arkisin ihan tavallista kotiruokaa. Viljoista valitsen täysjyvän, juon rasvatonta maitoa, vähärasvaista lihaa, kanaa yms. Kasviksia ei ihan tule tarpeeksi syötyä päivässä, mutta sinne päin. Vettä juon aika vähän, mutta en usko sen vaikuttavan niin suuresti. En juo mehuja tai limsoja tai syö muutenkaan mitään sokeripitoista / rasvaista. Käyn salilla 2-4 kertaa viikossa, lihaskuntoa ja aerobista liikuntaa tasapuolisesti. Olen karsinut herkuttelua ja ulkona syömistä, ja nyt syön vain viikonloppuisin herkkuja. Alkoholia juon ehkä kahdesti kuussa, kerralla kyllä hieman enemmän, mutta alkoholin kulutuskin on vähentynyt mitä enemmän ikää on tullut lisää. Nukun 7-9 tuntia yössä, en stressaa. Kävin tänään yksityisellä lääkärillä ja nyt katsotaan ainakin kilpirauhaskokeet, jos tämä liittyisi kilpirauhasen vajaatoimintaan. Sitä en kyllä itse oikein epäile. Mitä ihmettä mun keholle tapahtuu? Tiedän kyllä, että aineenvaihdunta alkaa hidastua mitä enemmän ikää tulee enkä oletakkaan, että voisin ikuisesti mässäillä niin, että se ei näkyisi painossa, mutta tämä tahti vähän hirvittää. Nytkin viikossa on tullut kilo, vaikka olen entisestään karsinut herkkuja pois ruokavaliosta. En myöskään treenaa mitenkään erityisen kovaa salilla enkä hae mitään isoja lihaksia, joten en jaksa uskoa painonnousun liittyvän siihenkään. Kohtalotovereita? Ideoita mistä tämä voi johtua? Tällä hetkellä olen 173 cm pitkä ja painan 63 kg. Tasan vuosi sitten painoin 56 kg.

• ylös 7
  • alas 10

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat