Kommentit (4)

Fysioterapeutti-Tuula-S

Kirjoitin tämän kysymyksen puolitutusta naiseta, johon ex-mieheni on ihastunut. En tiedä tämän naisen elämästä oikeasti paljoakaan. Tällä palstallahan voi esittää keksittyjä kysymyksiä "mutu-tietojen" pohjalta toisten ihmisten elämästä. Lehden psykologi ei kontroloi mitenkään, että kysymys sisältää oikeita tietoja, kysyjän omasta elämästä. Näin ollen eettisyys ei toteudu.

Oikea henkilö, josta vääristellen kirjoitin
- ei ole "juuri valmistunut" ammattiin, vaan lopputyön tekijä,
- ei haahuile internetissä, vaan lukee sieltä tieteellisiä artikkeleja,
- ei katsele passiivisesti elokuvia, vaan lukee kirjallisuutta,
-on väsynyt elämäänsä, koska on menettänyt äskettäin vanhempansa ja toimii fyysisesti sairaan puolisonsa omaishoitajana.

Anteeksi, että vääristelen toisten ihmisten tietoja heidän elämästään, esittäen heidät mahdollisimman epäedullisessa valossa.

Jumissa

Itsestäni voin kertoa sen verran, että olen yliopistokoulutuksen hankkineen miehen vaimo, johon nähden tunnen suurta tiedollista ja älyllistä alemmuutta. Mieheni on rikkaasta "aatelissuvusta", muutaman vuoden minua nuorempi ja kaupunginjohtajan poika.

Itse olen eronnut, ex-miehelle kaksi au- lasta synnyttä nainen. Olen edelleen osakkaana narsistisen ex-mieheni pk-yrityksessä, jolla menee huonosti. Pelkään, että nykyisen mieheni rikas aatelissuku saa tietää kirjavasta menneisyydestäni, lukuisine miessuhteineen.

Timo-Mari

Kiusaamisen luonteeseen kuuluu, että esitettyäni kiusaamani henkilön epäedullisessa valossa hänen tietojaan

vääristäneenä, kysyn: "Oletko lukenut esim. Hyvä Terveys-lehden psykologin kysymyspalstaa?"

Apteekissa käydessäni nauran näitä kysymyksiä tuttujen farmaseuttien kanssa.

Kysymyksethän saa esittää nimettöminä, minkäänlaisia sähköposti- tai muitakaan yhteystietoja antamatta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat