Vierailija

olen 18v poika ja seurustelen vuotta nuoremman tytön kanssa. elämme kaukosuhteessa jo 4 kk. suhde on ollut onnellinen. nyt on kumminki tullut esille asia että tyttöystävälläni on vaikea puhu tunteistaan minulle ja muille. Hän on turhautunut kun on kykemätön puhumaan asioista jopa minulle. mikä siis avuksi? miten saisimme hänet puhumaan tunteistaan minulle? hän menee aina aivan lukkoon kun haluisi kertoa mitä hän ajattelee.

• ylös 4
  • alas 3

Kommentit (1)

Olette kuitenkin vielä niin alussa suhteessanne,vasta 4kk ja kaukosuhde,että varmasti monen muunkin kohdalla tunteista puhuminen voisi olla hankalaa.Ajan myötä,kun tutustuu toiseen perinpohjin ja uskaltautuu luottamaan toiseen ,on avautuminen silloin helpompaa.Mutta tietysti,jos asia vaivaa tyttöäkin,kannattaa selvitellä,miksi tunteista puhuminen on vaikeaa,mikä siinä pelottaa.Onko menneisyydessä tapahtumia,joissa on tuntenut itsensä hyljätyksi ja loukatuksi?Vai onko asunut tunneköyhässä perheessä,jossa ei ole tunteita saanut ilmaista?Tai ei välttämäti itse tunteitaan edes tunnista,kun ei ole syystä tai toisesta niitä voinut käsitellä?Tunteista puhuva kun tarvitsee läheistä hyvää kuuntelijaa,turvallista ja luottamuksellista läsnäoloa.Jos ongelmaan ei löydä itse vastauksia ajan myötä,kannattaa ehdottomasti hakea apua,vaikka terapiasta,jotta saa solmut auki.Puhuminen ja varsinkin tunteista avautuminen kun ovat elinehto parisuhteelle,kuten jokainen hyvin ymmärtää.Me kun emme ole ajatuksenlukijoita kukaan.Koita rohkaista,osoittaa olevasi luottamuksen arvoinen ja ennenkaikkea kärsivällinen,jotta toinen uskaltautuisi avautumaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat