köhköh

Hei,
Toivoisin tätä kautta löytäväni kohtalotovereita tai jota kuta, joka osaisi asiassani auttaa. Olen n. 160cm pitkä ja 26-vuotias nainen. Minulla on ollut limaisuutta kurkussa jatkuvana kohta kolme kuukautta. Keuhkot kuvattiin ja nyt selvitetään astmaa. Spirometriassa en puhalla kuin 320-350, eli surkeasti. Lapsena ja nuorena olen ollut superliikunnallinen ja nykyään ylipainoa on, mutta siihen nähden koen kuntoni ihan hyväksi. Liikun lähes päivittäin. Limaisuus tuntuu jatkuvasti kurkussa. Välillä myös roskan/palan tunteena. Se pahenee usein liikunnan aikana, syödessä ja juodessa. Välillä yhteyttä ei ole. Minulla on kuivaa yskää ja välillä lima jää kurkussa sopivaan kohtaan, jolloin on vähän raskas tunne hengittää tai sitten äänikäheytyy. Joka kerta kuitenkin homma hoituu kun rykäisee pari kertaa. Sama homma monesti esim makuullaolon jälkeen, jolloin syvälle hengittäessä tuntuu, että keuhkoissa rohahtaa. Sekin loppuu heti, kun yskäisee. Spirometriassa ei selkeitä muutoksia astmalääkkeen jälkeen.. Refluksia vähän mietin, mutta polttelua jne ei ole koskaan. Ja välillä limaisuus ei liity ruokaan. Muutaman kerran olen rankan liikuntasuorituksen jälkeen meinannut pyörtyä (silmissä sumenee, korvissa kohisee), mutta nyt ei ole ollut pitkään aikaan, vailka harrastan raskastakin liikuntaa. Ja kummallakinkerralla kun tuo pyörrytys tapahtui,en ollut syönyt hyvin koko päivänä.

Kefexin kuurin söin päälle kuukausi sitten, jonka jälkeen oireiden jatkuttua kuvattiin siis keuhkot. Nenä minulla on aina enemmän tai vähemmän tukkoinen/ karstainen, mutta niin on ollut jo monta vuotta. Kilppariarvoja ja muita veriarvoja mitattu puolen vuoden sisällä pariinkin otteeseen.. Kaikki normaaleja.

Mitähän tämä tämmöinen mahtas olla?

• ylös 5
  • alas 8

Kommentit (2)

köhköh

Ap: Ja siis en tupakoi, enkä koskaan ole tupakoinut. Perheessä/lähisuvussa ei astmaa, keuhkoahtaumaa, syöpiä tai oikein allergioitakaan. :)

köhköh

Vielä lisäisin, että puhallan PEFiä keskiarvolla ehkä 330, joka on surkeasti. Nyt menossa 2vkon jakso, jollon puhaltelen aamuin illoin ennen ja jälkeen lääkkeen. Toistaiseksi ei suuria muutoksia aamu-ilta-tuloksissa eikä lääkkeenoton jälkeen. Ei kohtauksia, hengenahdistusta tai muutakaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat