Kommentit (2)

Vierailija

Höpö-höpö. Jos joku alkaa päätä aukomaan niin se hiljennetään välittömästi. Haistatellaan vaikka suoraan päin naamaa eikä sen jälkeen kommunikoida enää laisinkaan. Työpaikkakiusaajat ym. "piikittelijät" oppivat kerrasta.

Työpaikalla kiusattu

Mun työpaikalla se kiusaaja on just se esimies, joka antaa omalla käytöksellään vapaat kädet myös muille kiusaajille, joista tulee sitten tämän esimiehen luottohenkilöitä. Nämä luottohenkilöt saavat sitten johtaa projekteja ja valita ketkä saavat osallistua kokouksiin sekä mitä tietoa sieltä kerrotaan sille ulkopuolelle jätetylle - eli vähän tai ei mitään.  Sittenpä onkin taas sanomista ku tämä ulkopuolelle jätetty tekee jotain väärin, koska ei saanut tarpeeksi oikeaa infoa. Kukaan ei uskalla puolustaa tai sanoa vastaan esimiehelle, joka on täys sekopää. Eli tiedonpimittämistä, ryhmästä syrjäyttämistä, paskan puhumista suljettujen ovien takana muka "kokous"-nimikkeen varjolla ym. tätä on mun jokapäiväinen työssäkäynti valtion virastossa, jossa myös kiusaajaesimiehen pomo on hänen paras kaverinsa edellisestä virastosta. Eli hyväveli/sisko-peli on täysillä käynnissä. 

Minkäs neuvon psykologi antaa tässä tapauksessa? Time-out?

Mun neuvo ja helpotus on: uuden työn hakeminen, että järki ja itsekunnioitus säilyy. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat