Aistien Äkillinen Heikentyminen

Tuntematondiagnoosi

En tarkalleen vielä tiedä mistä kannattaisi aloittaa kertomaan, mutta toivon tällä viestillä saavani vihdoin edes jonkin käsityksen minun äkillisiin oireisiin.

Minulla alkoi muutama vuosi taaksepäin aamulla herättyäni oireita jotka huomasin lisääntyvän päivä päivältä. Ensimmäisenä aamuna näköni oli selvästi heikentynyt ja liekö tästä johtuen keskittyminenkin oli niin huono. 》Olen nyt siis 20 v, asun isosiskon kanssa, en käytä laseja vain lukulaseja silloin tällöin, perus terve ainakin tähän mennessä ja en käytä huumeita - alkoholia harvoin《 Töihin lähtiessäni en hyvin erottanut liikennevalonvärejä, bussinumeroita, tai pahemmin ihmisten kasvoja. (Kyllä kuulostaa että tarvitsen vain lasit MUTTA..) Kun pääsin töihin, menin kenkäosastolle hyllyttämään ja yritin keskittyä kunnes yhtäkkiä kuulin selviä kaikuvia vesipisaran putouksia johonkin. Se kuulosti ihan kuin vieressä ois ollut ämpäri johon putoo vettä mutta ympärillä ei ollut mitään. Osastokin oli suuri joten jos kauempana olisi ollutkin joku putkivuoto, en olisi millään voinut kuulla sitä.

Kävin seuraavana päivänä omalla lääkärillä, yritin kertoa hänelle tästä mutta minun tuurilla se oli turha käynti. Määräsi labraan verikokeisiin jossa kävin, tuloksetta. Olo ei ollut helpottunut, vaan paheni kovalla väsymyksellä. Olen yleensä tosi pirteä mutta nyt tuntui että en ole enään ollenkaan oma itseni ja tämä kaikki pelotti.

Menin seuraavana päivänä toiselle lääkärille ja pyysin hänet auttamaan, edes tutkimaan jos osaisi selittää tämän. Jälleen, hän ei tehnyt mitään. Sain kyllä saikkua mutta se ei ollut syyni hakeutua lääkärille.

Uutta päivää eletään ja uusi oire - ruokahaluttomuus ja tuntoaistin heikkeentyminen. Ollaan rehellisiä, rakastan ruokaa. Vaikka sanoisit jotain ällöttävää, se ei vie ruokahaluani. Nyt olisin voinut olla Luoja tietää kuinka kauan syömättö, kun ei ollut ruokahalua. Mitä tuntoaistiin tulee, en saattanut edes tuntea vettä kädelläni. Kun pesin hiukset näin että ne ovat märät, mutta en tuntenut sitä iholla. Jatkuvasta väsymyksestä ja muusta johtuen en ollut seuraa kenellekkään. Inhosin käyttää puhelinta tai muuta medialähdettä näiden oireiden aikana. En tiedä miksi, mutta tuntui aina aivan kuin voisin ennalta arvata seuraavat repliikit ja just sen takia että siinä ei ole mitään järkeä, pysyttelin pois somesta.

Tämä kaikki oli kadonnut noin viikon päästä yksi aamu herättyäni, ja voitte vain kuvitella kuin onnellinen olin. Näin taas hyvin, tunsin, söin, kaikki oli paremmin. Arvostan jokaista tervettä päivää paljon, varsinkin kun tämä aivan sama juttu tapahtuu noin puolivuotta tämän tapauksen jälkeen. Tiesin jo mitä odottaa, mutta vaikka se on samanlaista, se on myös niin erilaista joka kerta - ja edelleen todella pelottavaa. Tämän tapauksen aikana kävin jopa silmälääkärillä ja näköni oli heikentynyt 3 astetta parin päivän aikana. Parani jälleen normaaliksi muidenkin oireiden kadottua.

Tätä on nyt tapahtunut ainakin 4 kertaa parin vuoden aikana. Alkaa aina yhtäkkiä herättyäni, kestää noin viikon, katoaa samanlailla kun alkaakin.

En toivo tätä samaa edes vihollisellekaan, mutta jos sinulla on vastaavia kokemuksia, lukisin mielelläni ja haluaisin tietää mistä tämä johtuu. Lääkäreille kun on näköjään liian monimutkaista selvittää.

Muistakaa arvostaa tervettä kehoa ja mieltä. Kiitos.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat