Punkteerataan ja puhkaistaan apua flunssaan

klo 8:31 | 10.8.2016
Poskiontelon punkteeraus helpottaa nuhaa ja tärykalvon pisto korvasärkyä. Lue miten ne tehdään.Lue koko juttu
Poskiontelon punkteeraus helpottaa nuhaa ja tärykalvon pisto korvasärkyä. Lue miten ne tehdään.Lue koko juttu
Ladataan...
"Hieman epämiellyttävältä" tuntuu. Ja pskat. Mikä siinä onkin, että aina näissä terveysjulkaisuissa, oli ne sitten paperilla tai netissä, syötetään tätä "vähäisen kivun" propagandaa. Kyllä se totuus on, että jos lääkäri itse pitää kipua "vähäisenä" kuten enin osa lääkäreistä pitää niin kauan kuin ei omaan kankkuunsa tarvitse punktioneulalla pistää, kipu on aina "vähäistä" "pientä jomotusta" tai vähän epämiellyttävää".
Suosittelen katsomaan molemmat toimenpiteet youtubesta ja muodostamaan sen jälkeen oman mielipiteensä tämän sivun yksipuolisen informaation sijaan.
No punkteeraus on iha suhteellisen kivuton toimenpide, mutta korvan puhkaisu onkin toinen juttu, itse puhkaisu ei satu vaan tyhjäksi imurointi sitten senkin edestä.
Juuri kävin poskiontelon punkteeraukessa / huuhtelussa. Huuhtelu tuntui aika kovasti koska vedenpainetta tuli sen verran. Puudutus varmasti auttoi. Ja se että oli kyllä pätevän oloinen lääkäri.
Ja ennenkaikkea se että hän sanoi että 95% jatkuvista poskiontelontulehduksista on hammasperäisiä, varsinkin kun mulla toinen puoli on tukossa, toisella puolella ei ollut mitään limaa. Niinpä seuraavaksi menenkin tutkituttamaan hampaani, ja jos siellä on huono hammas niin pois vaan. Jos vika ei ole hampaissa, niin sitten voi harkita poskinontelokäytävien laajentamista leikkauksella, ne on mulla kapeat.