Vierailija

Olen tavannut miesystäväni 1 v 3 kk sitten. Asumme eri paikkakunnilla ja alusta alkaen olen ihmetellyt hänen tavaroiden paljouttaan, erityisesti jos vaikka lähdemme viikonlopun viettoon jonnekin tai hän tulee minun luo. Hän on hyvin koulutettu ihminen ja ikää 65 vuotta. Esim. viime torstaina hän tuli luokseni yhden valtavan ison matkalaukun ja 3:n muun ison ns. putkikassin kanssa. Tänään sunnuntaina hän vei samat tavarat mennessään. Olen hiukan ihmetellyt asiaa, mutta hän sanoo vain että se tuo hänelle turvallisuutta ja on aina varalta mukana jos jotain tarvitsee. Suurin osa on vaatteita mm. hän vie aina viikonloppuna pitämänsä vaatteet kotiinsa pestäväksi, ei kuulemma luota minun pesutaitoon vaikka minulla on vuoden vanha hyvä pesukone ja lupaan pestä ne 60 asteessa. Hän sanoo että kaikki hänen vaatteensa on sellaisia että ne täytyy ehdottomasti pestä 60 asteessa, jotta kaikki bakteerit kuolee. Hän myös pitää yhtä vaatetta vain kerran ja vaihtaa uuteen, itse olen tottunut että sama pusero voi olla päällä useammankin kerran. Kun menemme kauppaan hän saatta kerralla ostaa esim. 10 sukat, vaikka niitä on varmaan 100 kpl samanlaisia ennestään, kerrankin hän osti 3 kpl 100 €:n hintaisia housuja, samoin alusvaatteet, paidat ja housut on kaikki samanlaisia mihin hän on mieltynyt. Esim. kaikki kerrastot ovat sinisiä puuvillakerrastoja, sukat tiettyä merkkiä ym. Mies on suuren osan elämästään tehnyt työtä eri paikkakunnalla kun on asunut joten mistään tottumattomasta pakkaamisesta ei ole kysynyt kun kysymyksessä on 17 v jatkunut toiminta. Hänen selkänsä on kipeä koska tuollaisen tavaramäärän raahaaminen käy kyllä jo kunnon päälle ja selkä on painunut kumaraan. Mitä mieltä olette asiasta, olen katsonut tv:stä hamstraajat ohjelmaa ja minussa tässä miehessä on jotain samaa. ???

• ylös 8
  • alas 7

Kommentit (2)

Piirteet viittaavat jonkinlaiseen lievään pakko-oireiseen häiriöön, mutta monilla ihmisillähän on erilaisia lieviä pakko-oireita. Harvalla oireet riittävät diagnoosiin asti, eikä se olisi edes tarpeellista. Jos oireet eivät ahdista häntä, eivätkä aiheuta hankaluuksia elämän eri osa-alueilla, niin ei niistä varmaan ole haittaa kenellekään? Toinen ääripää voisi olla huithapeli reissaaja, jolla ei ole ikinä mukana edes välttämättömiä kamoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat