Kommentit (12)

Vierailija

Pihkavoide Abilar toi minulle avun kun kaikki mahdolliset muut voiteet oli kokeiltu! Suomessa kehitetty voide jonka tehoa kroonisten haavojen hoidossa on tieteellisestikin tutkittu.

Vierailija

Itselläni oli n. 15 vuotta sitten jatkuvasti sama ongelma. Suupielet aina auki, sain jos jotakin lääkettä tai salvaa eikä auttanut. Kunnes itse aloin päätellä tiettyjen sattumien kautta, että syynä on hammastahna. Eli kaikki vihreät hammastahnat / mintun makuiset olivat syypää. Sen koommin en olen em. tahnoja käyttänyt ja suupielet on pysyneet täysin ehjinä.

Vierailija

Kärsin 2 vuotta suupielten halkeamista. Sain sienikuurin apteekista - ei apua. Sain hiivakuurin lääkäriltä - ei apua. 1 vuosi sitten ihotautilääkäri totesi vaivan olevan allergiaa. Vuoden yritin löytää allergian syytä. Testasin tomaatin, suklaan, viinietikan, pähkinät ym. ym. Eräs tuttava oli suositellut  minulle n. 5 v. sitten Bepanthenia maailman parhaana huulirasvana. Siitä asti olen käyttänyt sitä jatkuvasti, etenkin yötä vasten. Tasan 1 viikko sitten jätin tuon voiteen ja ihme ja kumma - suupielet ovat sen jälkeen pysyneet täysin ehjinä. En olisi koskaan tullut ajatelleeksi, että k.o. rasva voi olla syynä suupielen haavaumiin. Nyt se on pakko uskoa. 

Mirja

Vierailija

Hei,

minulla oli tismalleen sama vaiva n. 20 vuotta sitten. Lopulta tajusin, että aina kun söin raakaa tomaattia, suupielet aukesivat ja kesti viikkoja, ennen kuin parenivat. Jos söin siinä välissä tomaattia, niin eivät parantuneet. Niinpä en ole enää voinut tomaattia raakana juuri syödä ja suupielet ovat pysyneet täysin kunnossa.

Sittemmin sormenpääni ovat alkaneet aukeamaan tai kuoriutumaan joka kerta, kun kuorin raakoja perunoita...tomaatti ja peruna taitavat olla jotain sukua keskenään?

Vierailija

allergia?

hammastahna?

Pesu vedellä ja harjalla riittää. Syömäsi ravinto vaikuttaa myös suun bakteereihin, limakalvoihin sekä ennenkaikkea hammasluuhun.

RDA (ei hankaa kiillettä) on nolla näissä.

http://www.weleda.fi/kauneudenhoito/suunhoito/salt-toothpaste-suola-hammastahna/

http://frantsila.com/tuotteet/yrtin-raikas-luonnon-hammastahna/

Fluoria ei tartte eikä vaahtoavaa ainetta eikä muitakaan haitallisia aineita, joita tahnat on täynnä. Ne kaikki kemikaalit joutuu vesistöihimme, joten vältä turhaa kemikaalikuormaa.

Huolehdi luustostasi, niin samalla huolehdit hampaistasi.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

Fluori.

Aine, joka on jo pitkään tiedetty olevan hermostomyrkky(sodium fluoride), on edelleen meidän hammastuotteissamme, jossain päin maailmaa, jopa juomavesissä. Ennen, kuin sitä alettiin antaa hygieniatuotteisiin, sitä käytettiin tappamaan rottia. Kohtuullisen huolimattomasti meille suositellaan hermostomyrkkyä käytettäväksi, samaan aikaan pelotellen ”luontaisten aineiden” käyttöä. Mutta älä huoli, hammastahnat ei ole ainoa paikka. Monissa tehotuotetuissa raaka-aineissa käytetään torjunta-aineena fluoria (sodium fluoride). Fluori on linkitetty eri tulehdustiloihin, jotka pitkään jatkuessaan aiheuttavat erilaisia sairauksia kehoon, joista luusyöpä, kilpirauhasen ongelmat, alentunut älykkyysosamäärä ja hedelmällisyyden lasku ovat muutamia. Koska kaikkialla ei vielä tiedetä aineen haitallisuutta, on meidän syytä tehdä omat tutkimuksemme ja informoida päättäjiä tärkeistä elementeistä, jotka vaikuttavat meidän kaikkein terveyteen.

– Skippaa hammastahnat, joissa on fluoria.

– Luonnon hammastahnoja on nykyisin runsaasti olemassa.

http://hidastaelamaa.fi/2014/11/loytyyko-lautaseltasi-hermostomyrkkyja/

Kohtuudella

Olen huomannut saman, suunpieliin tulee haavauma runsaasta tomaatin syönnistä, ja vaiva paranee melko pian kun niiden käytön lopettaa. Samoin tapahtuu appelsiinien kanssa. Juuri nyt ne ovat mehevimmillään ja ahneuksissani sain taas haavaumat. Harmittaa.

Vergi

Minulla sama vaiva tällä hetkellä ja aloin myös ajattelemaan että mikä voisi olla syypäänä minulle, kunnes muistin että olin tuhannen humalassa ja aamulla herätessäni imusolmukkeeni oli turvonnut ja suupielessä vekki, eikä mitään muistikuvia. Perskule.

IK

Ylläolevassa selostuksessa (Osmo Saarelma) sanotaan erässä kohtaa "haavaumiin voi sivellä hydrokortisonivoidetta, jossa on lisäksi bakteerien ja hiivan kasvua sisältävää ainetta... " Onko
tämä nyt oikein, että bakteerien ja hiivan on hyvä KASVAA. Kyseessä Sibikort ja Dactacort. ??

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat