Piitu Uski: ”Täydellinen uupumus alkoi huimauksesta”

nayttelija piitu uski

Vakava työuupumus pakotti näyttelijä Piitu Uskin muokkaamaan elämänsä uusiksi.

Lue Piitun vinkit, joilla hän ehkäisee väsymistä.Lue koko juttu

Piitu Uski: ”Täydellinen uupumus alkoi huimauksesta”

Kommentit (10)

Vierailija

Minustakin kuulostaa tyypillisiltä sisäilman sairastuneen oireilta. Onkohan Piitu ottanut tätä huomioon?

• ylös 19
  • alas 31
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Valoa tunnelin päässä

Itse läpi käyneenä työuupumuksen ja masennuksen oireet ovat juurikin tuollaisia. Sairaus mahdoton ymmärtää jollei sitä itse läpi käy. Lisäksi aikaisemmin todella energiselle ihmiselle on erittäin vaikea itselleen myöntää että on sairastunut. Voimia Piitulle tulevaan <3

• ylös 106
  • alas 53
Heleena

Toivottavasti sitten itse sairastut tuohon homesairauteen vierailija. Tuun sitten kysymään että miltä tuntui

• ylös 22
  • alas 22
Vierailija

Toivottavasti sitten itse sairastut tuohon homesairauteen vierailija. Tuun sitten kysymään että miltä tuntui

En ole tuo vierailija jolle vastasit, mutta ei kai tuossa kukaan sitä tarkoittanut, että homesairaus olisi jotenkin höpöttämistä. Eiköhän siinä tarkoitettu sitä, että kyseessä oli Piitun kohdalla todellakin ihan psykiatrin toteama masennus ja uupumus, eli hänen diagnoosiinsa homealtistus ei ole vaikuttanut.

• ylös 17
  • alas 15
amalgaamiväsymys ja huimaus

Olisiko vielä amalgaamipaikkoja? Minulle ei enää ongelmia 20:een vuoteen kun amalgaamit poistettin.

• ylös 14
  • alas 15
Helena

Juurikin noin .Itse olin täysin uupuneena vuorotteluvapaalla puoli vuotta ja ajattelin.että sitten vois jatkaa.Mutta tajusin kyllä heti etten voi jatkaa näin ja onneksi sain muuta työtä muualta.Edes silloin en jaksanut ruveta säätämään työnantajan kanssa siitä että työ oli väärin mitoitettu ja muitakin ongelmia oli
Itse tajusin että edes puoli vuotta ei riittänyt uupumuksen hoitoon ja syytin itseäni siitä.Sekä lomalla painoi koko ajan että miten sitten kun palaan jos en enää pärjää

• ylös 14
  • alas 12
Vierailija

Kaikille ei sovi kaikki ammatit. Hyvä jos voi vaihtaa. Minuun kolahti tuo ystävän mahdollinen tapaaminen, että olisiko se itselle hyvä kokemus ja sen myötä sitten pidetään yhteyttä. Ajattelen niin, että ystävistä on hyväkin apu kun antavat sitä olkapäätä, kun näet terapeutteja ei ole joka miehelle jaettavaksi. Kuka sitten vastavuoroisesti avittaa sitä ystävää? Otetaan siis parhaat palat ja jätetään epämiellyttävät ihmiset pois elämästä. Ihan outoa.Jos Uski on itse kannettava väsymyksessään, niin pitäisikö kysyä ystävältä lupaa saada vähän vaivata? Tosiaan, kuulostaa jotenkin itsekkäältä, saihan se mieskin mennä loppuun palamisineen ...

• ylös 14
  • alas 14
Vierailija

Raudanpuute (mikä voi johtua homeen altistuksesta) aiheuttaa myös uupumusta. Hb voi olla normaali tai jopa korkea kun yrittää kompensoida.
Raudanpuutteeseen kuuluu kova väsymys, uniongelmat, levottomat jalat, vatsaongelmat, olo ettei happi riitä, hiukset tippuu, huonot kynnet, sydämentykytyksiä, masennus, ahdistuneisuus, muisti ei toimi jne jne.
On todella tavallista naisilla hedelmällisessä iässä, kuuksutiset, raskaudet, imetykset kuluttaa rautaa. Valitettavasti Suomen lääkärit eivät ota tätä asiaa hoidakseen, taitaa olla liian halpaa se hoito, jäävät ilman masennuslääkkeiden provikkaa..

• ylös 16
  • alas 14

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat