Outo tunne vatsassa

Mahaanapua99

Elikkä mulla on ollu todella traagiset viimeiset 6vuotta. Ja niistä viimeiset 2 vuotta erityisesti.

Tämä ei ehkä ole kovin hyvä asia ryyppäämisen ohella mutta olen ollut tosi urheilullinen juomisen ohella. Olen yrittänyt sitkeästi treenata itseäni pois tästä jamasta. Sellainen on mentaliteettini ollut. Sitkeästi olen käynyt töissä. Perustin bändin myös josta on tullut todella hyväkin vielä. Ollaan siis keikkailtu paljon ja sinkku on tulossa ulos.

Oireeni ovat about seuraavamlaiset. Vasemmalla, n. Alimman kylkiluun korkeudella tuntuu paineen tuntu. Pahenee kahvia tai muita stimulantteja juotaessa. Alkoholi vie tunteen pois. Tuntuu istuvilteen enemmän. Ei kipuja. Lisäksi keskellä kaulaa tuntuu saman tyylinen paineen tuntu. Lisäksi ahdistuskohtauksia ollut. Nyt on kulunut 1kk kun ns. "Tottelin kehoni käskyä" aloitin super terveelliset elämäntavat. Olen jopa paastonnut yksittäisen päivän ja se taisi jopa oireita helpottaa. Kahvin juonti tuo oireet vahvempina. Koska soitan kitaraa niin istuvilteen paineen tuntu vähän häiritsee.

Olen paljon miettinyt mistä voiolla kyse. n. 1kk on jo jatkunut. Alkoi mielestäni silloin kun minut tuomittiin ekan lerran vankeuteen rikoksesta johon en ole syyllinen!

Mutta haluaisin ihmiset teiltä apua diagnosoimaan mikä mulla vois olla? Se ei tunnu kipuna vatsassa, mutta outona paineen tuntuna. Koordinaatit on navasta n. 5m ylöspäin ja siitä pisteestä noin 5cm vasenta kättä kohti. Olen tutkinut että voisi olla haimaa, munuaista, lisämunuaista, ehkä vatsalaukun oiretta?, ehkä paksusuolta.

Olen nyt yrittäny kovasti saada oireenpois. Välillä ahdistus muuttuu niin pahaksi että haluaisin vaikka heti töistä lähteä lääkäriin. Lisäksi käyn nykyään aamulenkeillä. Pudotan painoa niin lenkeillä saattaa tulla lievää tajunnantason hajoilua... kerran meinasin pyörtyä yhdellä kävelylenkillä... verenpäineet on välillä ollut todella surkeissa lukemissa. Mutta kun muutaman minuutin rauhoitan itseäni tavallaan maditoimalla niin saan ne juuri tippumaan 86/127 mikä on kiaketi ihan hyvät lukemat... kuitenkin mitattu lenkin jälkeen. Lihonnut olen kahdessa vuodessa painoin välillä 105kg mutta normaalipainoni on lihaksisklaana n. 92-95 nyt olen päässyt jo johonkin 96kg tienoille laihduttamalla...

Toivoisin nyt vaan apua jos täällä olisijotain tietäjiä, että voisiko tämä vaan olla henkistä. Tosiaan kurkussa paineen tunne myös. Lisäksi alkaa röyhtäilyttään aika helposti jatkuvalla syötöllä.

Kiteytettynä oireet.
Röyhtäily, ajoittain ruokaa tulee suuhun mutta tosi harvoon
Maha kurnii tavallista enemmän
Outo paineen tunne vasemmalla kylkikaaren kohdalla. Ihan kuin sielä olisi jtn ylimääräistä ehkä?
Kurkussa sellainen ahdistuksenomainen tunne joka äityy joskus paniikiksi
Joskus lenkeillä tai muulloin myös kevyttä outoa mitä ei ennen ollu pientä pään särkyä tai niskan jäykkyyttä.
Vatsa myös muuten muljahtelee kevyesti välillä, mutta niin että sen tuntee. Luulin joskus siksi sitä sydämeksi, mutta sydän on ylempänä. Katsoin anatomia kuvan...

Olen 27v

Kiitos jo etukäteen. Pahoittelen että kirjoitin puhelimellani ehkä vähän epäselvästi. Mutta asia alkanut häiritä ja toivon todella saavani apua ja ehkä joltain jtn samantyylisiä kokemuksia! Apua

Kommentit (2)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat