karvaisuuteen apua

Vierailija

Hei, olen 14-vuotias tyttö ja minulla on liikakarvoituksat mm. mahassa, rintojenvälissä, rinnoissa, kämmenien ulkopuolien kohdalla (samalla puolella missä kynnet), runsaasti käsikarvoja ja alaselässäni kasvaa myös karvoja ja reisissä. kärsin myös aknesta selässä ja kasvoissa. Mistä tämä voi johtua ja onko sille olemassa mitään hoitoja jolla karvat voisi saada pois. Olo on kauhean epämukava ja miehinen ja karvanen, kun kukaan kavereistani ei ole karvanen :(

Kommentit (3)

Vierailija

Heippa,
sun kannattaisi ehkä käydä kouluterveydenhoitajalla, joka voi laittaa tarvittaessa eteenpäin lääkärille ja labrakokeisiin, missä voisit tutkituttaa kilpirauhas- ja sukupuolihormonitasot.
Toivottavasti asia selviää, ettei tarvitse kauaa kärvistellä epätietoisuudessa :) t.LennuTäti

Vierailija

Kyse voi olla PCOS eli monirakkulaiset munasarjat. Hirsutismi yksi oire. Itselläni on tuo ollut teini-iästä asti, vasta viime vuosina olen saanut tietoa asiasta. Käy asiantuntevan gynekologin juttusilla. Kaikki gynekologitkaan eivät anna tietoa, eräs hyvä lääkäri on Helsingin Mehiläisessä vastaanottava Tarja Olkinuora. Kyseessä siis aineenvaihduntasairaus. Lääkehoitoakin on saatavissa. Tsemppiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat