Kommentit (5)

Vierailija

" Kalan sisältämät rasvat eivät ole välttämättömiä "

????

Kasviöljyissä oleva omega-3 (ALA) muuttuu aktiiviseen muotoon ihmisen maksassa erittäin huonolla hyötysuhteella. Ihminen kykenee muuttamaan ALA:sta vain 4-10% tarvittavaan muotoon (EPA, DPA ja DHA). Sen sijaan esim. rasvaisessa kalassa olevat pitkäketjuiset omega-3 rasvahapot ovat jo valmiiksi sellaisessa muodossa, että ihminen voi ne käyttää.

Tervemenoa labraan mittaamaan, saako alasta epa ja dha rasvahappoja.

Oikeasti hyvät

Ursula tarjoaa yhä vanhaa uskomustaan, ilman tieteellistä näyttöä. Rypsiöljy ei ole hyvää rasvaa. Siinä on aivan liikaa omega-6:sia ja omega-3:setkin siinä muodossa, että niistä elimistö voi hyödyntää vain muutaman prosentin. Rypsiöljy on teollisuusöljyä, jossa ei ole mitään muuta luonnnollista, kuin alunperin ennen geenijalostusta myrkyllinen raaka-aine. Lisäksi kasvisöljyllä alennettu kolesteroli EI satunnaistettujen tutkimusten mukaan vähennä sydäntapahtumia tai -kuolemia. Päinvastoin kaikista syistä johtuvat kuolemat ovat osassa tutkimuksista lisääntyneet.

Hyviä rasvoja ovat kaikki luonnolliset rasvat, kuten eläinrasvat, kookosrasva, oliiviöljy ja rasvaiset ruoka-aineet, kuten nuo pähkinät.. Ja määrä on sopiva silloin, kun on alentanut sokerin ja tärkkelyksen, eli hiilihydraatin kokonaissaannin alle 100 g päivässä ja korvannut ne näillä oikeasti hyvillä rasvoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Höh

No miten nyt käy kalaöljykapselibisneksen? Maksaako ihmiset turhaan kalaöljykapselibisneksen kammottavan korkeaa litrahinta, kun rypsiöljyä ei kaupassa maksa juuri mitään? Kalaöljykapselibisneksen 1000mg eli 1g verkkokaupassa noin 25€, kilohinta siis 25000€. Rypsiöljyä saa missä tahansa kaupassa alle 10€ Kilo...
Kalaöljykauppiaat nyt hädissään, kun tuote ei olekaan välttämätön.

Vierailija

Rypsi , latinalaisesta nimeltään brassica rapa, eli nauris.
Rapsi, brassica napa, eli lanttu.
Molemmat varmaankin todella myrkyllisiä, Joo.

Vierailija

Hyviä rasvoja ovat kasviperäiset rasvat niiden luonnollisessa muodossa. Siemet esim.hamppu, pellavarouhe, chia ja muut siemenet, pähkinät erityisesti saksanpähkinä, avokado, oliivit. Mikrolevät.

Eläinrasvat eivät ole hyviä rasvoja, niitä ei ihminen tarvitse, kuten ei tarvitse myöskään margariineja eikä ylimääräisiä öljyjä.

Voi ja eläinrasvat ovat edelleen haitallisia terveydelle, vaikka jotkut itseoppineet "ravintovalmentajat" ja ortopedit muuta koittavat uskotella . Maito-ja lihateollisuuden rahoittamilla tutkimuksilla on koitettu saada hyvä maine koville rasvoille, täysin kyseenalaisia tutkimusmetodeja käyttäen.

Ihmiset jotka suosittelevat runsaasti eläinperäisiä rasvoja ja runsasrasvaista ruokavaliota eivät ole opiskelleet päivääkään ravitsemustiedettä ja
-tutkimusta tai ravitsemuksellista biokemiaa.

Se, että ruokavalio auttaa pudottamaan painoa, ei tee siitä automaattisesti terveellistä ja elinikää lisäävää.

Eläinrasvoista lohi ja kirjolohi parhaimmat vaihtoehdot, mieluiten suomalainen kasvatettu kirjolohi. Pari kertaa viikossa.

Elimistö muuntaa kasvikunnan ala-rasvahappoja epa/dha muotoon. Joillakin ihmisillä tämä muunto ei ole kovin tehokasta, se riippuu geenityypistä.

Tällöin voi turvata epa/dha saannin suoraan mikrolevävalmisteella, tai syömällä pari kertaa viikossa lohta/kirjolohta / rasvaista kalaa tai mahdollisesti laadukkaalla kalaöljyvalmisteella.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat