Kommentit (6)

Työssäkäyvä nuori leski

Miten suomalaiset äidit ehtivät harrastaa? Ei hyvää päivää! Tietysti American ihmemaassa asia toisenlainen, ja puolisolla pätäkkää vaikka lampaat söis ja päivät täyttyvät vain harrastuksista. Ei ole pakko opiskella, ei käydä töissä. Hyvin täällä Suomessa ehditään harrastaa ja sivistää itseämme vaikka opiskelemalla (kaverini kolmen lapsen äiti tekee väitöskirjaa ja käy vaativassa työssä) ja harrastamalla kansalaisopistossa, avoimessa yliopistossa ja muussa. Ajankäyttö- ja asennekysymys! Meillähän naisten ei pidä jäädä kotiin lasten synnyttyä, kuten USA:ssa, asiastahan rva Selänne vaahtosi Maria Veitolan ohjelmassa. Puoli pistettä Sirpalle paljastuksesta, että harrastaa lukemista, vaikkei ehdikään. Mulla menee kirja-kaksi viikossa. Plus työt, lasten hyvinvointi (isänsä kuollut), muut harrastukset.

jury

Suomessa naiset kouluttautuvat pitkälle, käyvät töissä, hoitavat kodin ja lapset ja vielä harrastavat ja tapaavat ystäviään. Ihan tavallista.  Kodin- ja lastenhoitoon osallistuu myös mies, jos ei osallistu, hänet laitetaan ulkoruokintaan.  Ylimääräistä lasta perheeseen ei kaivata.  Täyttä elämää.

On surullista, jos naisen elämä Amerikassa on pelkästään omaan ulkonäköön keskittymistä ja perheen piikana olemista. 

Sirpa voisi tehdä sielunsa hyvinvoinniksi työtä muiden auttamiseksi, saisi tylsään elämäänsä sisältöä.  Köyhiä kun Amerikassa riittää, eikä sosiaaliturvaa ole.  Amerikasta ja presidentistään on tullut naurun aihe.  Jos tulette Suomeen, voisitte osallistua vaikka demokratian (vieras asia Amerikassa) edistämiseen, ts. politiikkaan.  Hyvien asioiden edistämiseen ja huonojen torjumiseen.  Voisi ajatella muutakin kuin sitä, miltä peilissä näyttää.  Se ei täällä ole kovin tärkeä asia.

Marikki

Useimpien suomalaisten naisten on vaikea tuntea myötätuntoa Sirpa Selännettä kohtaan. Hän puhuu aina vaan harrastuksistaan tai lasten harrastuksista. Ilmeisesti hänen elämässää ei ole mitään muuta. Hänellä on varmasti leppoisa elämä ja me kaikki haluaisimme vaan harrastaa, mutta useimpien meistä täytyy tehdä myös paljon muita velvollisuuksia.

Kirtsu

Sanoiko Sirpa että hän miettii omaa kuontaloaan? Ei. Sanoi, että ystävät laskevat kaloreitaan.

Mitä pahaa siinä on, että hänellä on aikaa tehdä omiaan ja kuitenkin hoitaa kotinsa?

Mielestäni, on aivan typerää juosta joka hemmetin harrastuksissa ja lukea useita tutkintoja sekä samalla leikkiä niin kotiäitiä niin kotiäitiä. Siinä on kotiäitiys kaukana kun pitää juosta vanhempana joka paikassa. Kun teette lapsia niin olkaa niiden kanssa. Jos ette osaa olla taikka voi olla niiden kanssa, niin turhaa ruikutatte siitä kun Sirpa on päättänyt ja kyennyt olla toisin. Olisihan Sirpakin voinut opiskella ja juosta vaikka missä kun sitä rahaakin on ollut. Hänellä olisi ollut siihenkin mahdollisuus. Mutta hän valitsi toisin, ja minä ainakin arvostan hänen valintojaan.

Ymmärrän perheitä joissa on pakko tehdä paria duunia, jotta ruokaa saa, mutta se on täysin eri asia. Sen sijaan jos tulee toimeen yhdellä työllä, niin olkaa lastenne kanssa silloin kun se on mahdollista. He ovat pieniä vain hetken...

Blääh

Joka kesä juttu tästä turhakkeesta. Minusta hänen elämänsä on köyhää ja pinnallista. Pahoittelen, en ole yhtään kateellinen. Olen itse kasvattanut hyvin pärjäävät lapset, tehnyt uran, opiskellut, harrastanut ja matkustellut paljon ja ihan omalla rahalla. Niistä olen ylpeä. En voisi kuvitellakaan siipeleväni puolison rahalla, kyllä sen pitää itse hankittua olla. Olla ns. omavarainen. Siitä kumpuaa se hyvä itsetunto jne. Enemmän kyllä jo säälittää tuo jokakesäinen hehkutus tästä rouvasta.

Pasi

Voi jumalauta teidän kommentteja Sirpasta vaikka hän vain osoitti myötätuntoa ja korosti suomalaisten naisten energiaa ja ajankäyttöä jotka jaksavat ja kerkeävät harrastaa vaikka tekevät pitkää päivää ja hoitavat kodin ja lapset!

Sirpa jäi kotiin hoitamaan lapsia kun Teemu työnsä puolesta ei siinä ole pystynyt osallistumaan! Monet muut rikkaat palkkaavat taloudenhoitajat, lastenhoitajat ja vielä kokin mutta Sirpa on hoitanut kaikki itse!!! Sirpa ei ole koskaan ollut ulkonäkökeskeinen ja itseään muiden yläpuolelle asettava ihminen ja on aina antanut arvon niille kelle se kuuluu!

Kateus paistaa teidän kirjoituksistanne läpi vaikka toisin väitätte!

Arvostan häntä suuresti juuri hänen luonteensa takia joka ei kerskaile vaan on varallisuudesta huolimatta hyvin normaalin oloinen ihminen joka on harvinaista!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat