MYOOMA KOHDUSSA

Vierailija

Hei! Onko täällä muita joilla on myooma kohdussa?Oletteko kohdun poistoa ajatelleet?Mitä ongelmia teille myooma aiheuttaa?Itselleni se aiheuttaa runsasta kuukautisvuotoa ja painetta virtsarakkoon,että saa vessassa käydä usein.Onko kukaan poistanut kohtua myoomaan takia,jos niin miten muuttui elämä sen jälkeen kun kohtu poistettiin?Itse mietin kohdun poistoa koska ikää mulla jo 42-vuotta ja lapsia tuskin koskaan tulen saamaan.

Kommentit (5)

Vierailija

Itselläni ei ole poistettu,mutta äitiltäni poistettiin hieman alle viisikymppisenä kilo ja kolmesataa grammaa painava myooma.Kohtu ja munasarjat myös ja äitin olo ei mielestäni juurikaan muuttunut poistoista huolimatta.Hormoonihoitoa sai ja ne helpottivat myös vaihdevuosivaivoja tehokkaasti.Mitään radikaalia ei leikkauksesta seurannut.

Vierailija

Minulta poistettiin todella suuri myooma kohdusta oli 44v. Munasarjat jätettiin, mutta kohtu ja kohdunkaula poistettiin. Olo muuttui toipumisen jälkeen hyväksi ja energiseksi. Olin kärsinyt kovista kivuista ja runsaista kuukautisista. Leikkaustapoja on niin monia riippuen tietysti myooman koosta. Minulle leikkaus oli ainoa vaihtoehto. Naiseus ei kärsinyt ja oli mukava päästä kuukautisista eroon kokonaan. Toivotan sinulle onnea ja leikkaukseen ja aurinkoista kesää.

Vierailija

Minulta leikattiin kohtu 44 vuotiaana 1999. Sitä ennen runsasta vuotoa ja yleistä huonovointisuutta (väsymystä ym.) Leikkauksen jälkeen ihana olo kaikinpuolin. Yleiskunto parani, kuukautiset loppui jne. Mitään vaivoja tai ongelmia ei ollut silloin eikä nyt. Vaihdevuodet olleet todella helpot, ei lääkityksiä. Mieheni kyllä sanoo, että joskus "tinttaalen" turhasta :D Onnea sinulle toimenpiteeseen ja huoli pois :)

Vierailija

Tietääkö kukaan? Vaimoni elimissä on todettu myoma jo ainakin 25 vuotta sitten. Nyttemin kävi kuitenkin niin, että kun pari vuotta sitten hänellä todettiin munasarjassa syöpää niin diaknoosiin oli kirjoitettu siten: syöpäkasvain on mahdollisesti saanut alkunsa aiemmin todetun kasvaimen muunnoksesta, eli olisiko ollut mahdollista tuon myooman muuttuminen todella syöpäkasvaimeksi?

Vaimoni oli silloin myös kaavinnassa mutta hän ei kertonut puolisolleen mitään koko asiasta.

Vierailija

Itselläni on myooma kohdussa ja se painaa virtsarakkoa aika lailla.Koska saan käydä usein vessassa.Kuitenkaan ei tule paljon pissaa.Mutta on vaan käytävä pissalla koska on hätä.Yöllä käyn ainakin kaksi kertaa vessassa.

Itse olen ajatellut kohdunpoistoa kokonaan.Olen sen ikäinen jo etten lapsia saa enään.Olen meinaan 51vuotias.

Mulla ei lapsia ollenkaan ole.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat