Aidadog

Olen 13.v tyttö ja painan 52kg ja olen noin 160kg pitkä. Kysymykseni kuuluu, että olenko normaalipainoinen?
Esim luokallani on monet kaverini paljon laihempia ja oloni on epämukava tiukissa vaatteissa tai pukuhuoneessa... jos minun pitäisi pudottaa vähän painoa niin miten!!!
Kiitos etukäteen vastanneille;)

Kommentit (1)

Vierailija

Kannattaa kattoo painoindeksistä et miten on. Googlaa vaa lasten painoindeksi ja sit kato vaikka useammaltakin eri sivulta se sun painoindeksi et saisit jonkinlaisen käsityksen.
Oon ite 14 ja oon 161cm/42,6kg (indeksini oli kai 17,8 jos oikein muistan) joka on vielä "normaalipainoinen" mutta lähellä alipainoista. Tuli katsottua itseäni peilistä että onhan se ihan kiva olla laiha, mutta ei se kuitenkaan kauniilta näytä ku kylki- ja lonkkaluut törröttää... -_- (Aion nyt sitten herätä aikaisemmin ja saada ruokailuajat kohdalleen ennen ku koulut alkaa. En halua näyttää ihan luurangolta.)
Ja oot kuitenkin kasvuiässä niinkuin mäkin eli ihan hyvin voit pyrähtää pidemmäksi tai sitten paino vaan putoaa yht-äkkiä.
Mutta jos siis haluat saada painoa kuriin tai jotain ni kannattaa kattoa sitä ruokavaliota. Ateriat säännöllisesti eikä kauheasti mitään mättöä ja kanttii välttää hampurilaisia jne. Tumma suklaa on kai ihan ok koska se on terveellistä.
Ja jos et jo valmiiksi liiku, ni kannattaa aloittaa hölkkäämään tai urheilemaan lisää. Ja jotai punnerruksia ja vatsoja jne. jos haluat lihaksia. (Ite vasta aloitin hiukan urheilemaan ja oon kauhean laiska, ni on täyttä tuskaa hölkätä ees 500m XP) Että jos tuntuu olevan läskiä ni se katoaa tai muuttuu lihakseksi. (Ainakin pitäisi..?) Itellä ei tunnu tulevan 6-päckiä niinku millään vaikka teen vatsoja paljon, mutta sit mun kaveri voi tehdä 5 vatsaa ja sit se näyttää kauhean lihaksikkaalta. Kropathan on erilaisia. (Joo oon hiukan pois aiheesta ;p)
Ja kuulemma uni vaikuttaa painoon myös. Eli tarpeeksi unta on hyvä juttu.
Eikä kannata todellakaan alkaa miksikään anorektikoksi! :0
Ja eikä kantti niin kattoo luokkalaistesi kroppia ja vertailla. Kunhan ite oot tyytyväinen kroppaas ja vaatteet on hyvät päällä ni asiat on hyvin. :)
Ok mä meen ny nukkuu. Toivottavasti nää vinkit auttoi. ;)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat