Kommentit (1)

Asiantuntija

Inkontinenssivaivoista kärsivä voi auttaa itseään monin tavoin.

Keskiraollisella hyvällä satulatuolilla hyväryhtisesti istuen vatsaonteloon ja sitä kautta lantiokaukaloon tulee paljon vähemmän painetta, kuin tavanomaisesti huonoryhtisesti eli kasassa istuen. Tämä helpottaa virtsan painetta eikä litistä lantionpohjalihaksia.

Tässä asennossa lantion ja lantionpohjan lihaksetkin tutkitusti aktivoituvat. Keinuva malli tuolista aktivoi kaikkia alaselän ja lantion lihaksia.

Tässä asennossa (hyvä istumaryhti) on lisäksi vaivatonta ja tehokasta pitää jumppavälinettä emättimessä osa päivästä, ja puristella sitä siellä. 

Eräs Sweitsissä toimiva, osin suomalaisomisteinen yritys, myy juuri geishapallojen (2 eri kokoista) ja satulatuolin yhdistelmää virtsan karkailusta kärsiville hyvin tuloksin.

Tietenkin varsinaisia harkittuja ja keskittyneitä lantionpohjan lihasliikkeitä ei voita mikään. Nekin lihakset kehittyvät, pitää vain treenata.

Painon pudotus esim. ketogeenisellä dieetillä auttaa myös. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat