Asennot kuntoon, niin selkä kiittää

Kun kumarrut pesemään kasvojasi, kuvittele selän päälle harjanvarsi. Jos asentosi on väärä, selkä pyöristyy eikä keiipi pysy.

Kun selkäkipuinen tulee liikuntalääkäri Jari Parkkarin vastaanotolle, hän saa ensitöikseen riisua jalkineet ja housut. Miksi?Lue koko juttu

Kommentit (1)

Käyttäjä3345
Seuraa 
Liittynyt18.1.2018

Käsittämätöntä että "asiantuntija" ei kiinnittänyt huomiota yleisimpään selän virhekäyttöön.
Se on tavallinen eli selkä pyöreänä istuminen. Tämä asento jatkuvana ja tavallisena päivittäisenä asentona aiheuttaa yli 90 selkäkivuista.
Tavallisessa tuolissa pinnistely ei korjaa asentoa.
Vasta kun reidet ovat 45 astetta alaviistoon ja tuolissa on n. 30 mm keskirako poistamassa paineen genitaaleilta, kuten kehittyneissä satulatuoleissa on, lantio oikenee seisomaryhtiin, yläselänkin ryhti korjaantuu ja useimmat selkäriskit poistuvat.
Toinen paha paikka on auto, jossa tavallinen puutteellinen istuimen muotoilu myös pyöristää selkää ja aiheuttaa autoilijoille varsin tavallisia selkävikoja.

Siis lantiosta väljät vaatteet, 10-30 % seisomista työajasta, mutta vain 10-20 min. pätkissä, "Walk & Talk" kävelyä ”Blue Toothin” kanssa tai kävelyneuvotteluissa, ja loput aikaa istumista keskiraollisella keinuvalla satulatuolilla, joka aktivoi selän virtailuja ja siten hoitaa kudoksia.

Tavanomainen huono istuma-asento haurastuttaa selkää monin tavoin, jolloin nostoissa yms. vaurioituminen on myös paljon todennäköisempää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat