Itse mustasukkainen

Vierailija

Käymme mieheni kanssa tanssimassa ja tanssimme muiden kanssa enimmäkseen. Muutamia vuosia sitten minua haki tanssimaan mies joka ihastui minuun (oli muuten hyvä tanssimaan) ja rupesi pommittamaan tekstiviesteillä. Minä kerroin avoimesti miehelleni tilanteesta, hän ei kieltänyt eikä käskenyt minua lopettamaan. Yhden tanssi-illan tanssin vain tämän miehen kanssa, mieheni tiesi tämänkin asian etukäteen. Suukottelin hänen kanssaa mutta mitään muuta ei tapahtunut. Lähettelin itsekin hänelle teksiviestejä jos hänestä ei mitään kuulunut. Mutta sitten hän löysi naisystävän ja on ollut hänen kanssaan jo lähes kaksi vuotta. Tansseissa käydessämme tanssin hänen kanssaan muutaman kappaleen ja olemme pysyneet ystävinä. Sen jälkeen kun tämä minun "tekstiviestisuhde" loppui, mieheni lähetteli viestejä vapaalle nuorelle naiselle. Oli tavannut tämän tansseissa ja tanssinut paljon hänen kanssaan. Sain asian selville kun mieheni tahallaan oli jättänyt kännykkänsä kotiin työpäivänä. Uteliaana selailin tekstiviestejä mitään aavistamatta. Mitään "pettämistä" ei ole tapahtunut, mutta minulle se olin niin kova shokki että en nukkunut kolmeen yöhön, en pystynyt syömään ja laihduin kolmen päivän aikana 3 kg, aika surkean näköinen taisin olla kun ylipainoa ei ole yhtään. No, mieheni lupasi olla tanssimatta tämän naisen kanssa, lupauksen sain kyllä melkoisen raivoamisen jälkeen. Ajattelin että nyt tämä tästä helpottaa, niin keväällä tämä nainen haki miestäni tanssimaan, ajattelin että yksi tanssi ok, mutta sitten he jatkoivatkin toisen parin heti perään. Silloin raivostuin ja ilmoitin miehelleni että lähden kotiin. Mutta kun hänellä oli auton avaimet en päässyt minnekään. No sitten lähdimme molemmat kotiin. Riitahan siitä tuli ja taas mieheni lupasi olla välittämättä koko naisesta mitään. Pari kuukautta sitten hän lähti miesporukan kanssa reissuun, niin heti oli lähettänyt tälle naiselle viestejä tarkoituksenaan tavata tansseissa, mutta onneksi nainen ei tullut (tai tämä on mieheni kertumus, mikä on totuus, sitä en tiedä). Minulle valehteli että ei varmaan ole ottanut yhteyttä, mutta sain mustaa valkoisella että näin oli käynyt. Vaikka mitä hän juttelee, koko ajan ajattelen että taitaa valehdella, luottamus aika vähäistä. Antakaa neuvoja miten tästä eteenpäin, sillä minulla on tosi hyvä mielikuvitus :(

Kommentit (2)

Vierailija

Ikävä kyllä,mutta on vain yritettävä luottaa miehen sanaan.Aika näyttää,kuinka asiat etenevät.Tietenkin kannattaa olla"tuntosarvet" hieman kohollaan,jottei tule höynäytetyksi yllättäen.Mielestäni on outoa,että miehesi mielestä oli ok,vaikka toinen mies halusi olla kanssasi läheisimmissä väleissä.Meillä ei kyllä tulisi miehen mieleenkään moinen.Joko miehesi on hyvin suvaitsevaista sorttia ja luottaa sinuun(ettet varmasti petä) tai on itsekkin kiikaroinut aidan toiselle puolelle jo silloin.Suhteethan tuppaavat ajan myötä väkisinkin väljähtymään,rutinoitumaan,ja silloin on niin helppo hakea piristystä päivään flirttailemalla jonkun kanssa,sehän tuo pontta usein omaankin suhteeseen jonkin aikaa.Pitkissä liitoissa tapahtuu miltei aina jossain vaiheessa kyllästyminen,ja sitä kautta voi tulla ihastumisia ulkopuoliseen.On täysin ihastuneen vallassa,mitä hän tunteilleen ja tilanteelle tekee.Olen huomannut,miten ihmiset usein hyväksyvät oman pikku pelinsä ulkopuolisen kanssa aika herkästikkin,mutta annas olla,jos oma siippa tekee samoin :O Asia ei olekkaan enää niin yksiselitteinen,kun pilkka osuu omaan nilkkaan,sattuu ja niin pirusti,kun huomaa toisen haluavan muitakin kuin minua itseäni kuvioihin mukaan..Ja kun me emme voi toista omistaa,emmekä määrätä hänen tekemisiään tässä elämässä.Jokainen tekee itse omat valintansa sen mukaan,millaiset arvot omaa ja mitä tuntee tarvitsevansa elämäänsä.Voisittehan kenties jotain pariterapiaakin kokeilla,jos siltä tuntuu.Jos vaikka löytyisi jotain uutta poweria yhteiseloon tai jotain sellaista,mistä olisi pitänyt puhua jo paljon aiemmin.Ainakin kehottaisin kysymään mieheltä,onko hän tyytyväinen eloonne,tarvitsisiko teidän muuttaa jotakin suhteessaanne jotta ei tarvii sinne aidan toiselle puolelle kurkkia..Toivotan onnea eteenpäin,toivottavasti saatte asiat setvittyä :)

Vierailija

Kiitos kommentistasi! Minusta on tuntunut siltä, ettei mies välitä pätkääkään mitä minä teen. En tiedä onko tällä käytöksellään antanut sitten itselleenkin luvan tehdä mitä vaan, mene ja tiedä. Puhuimme kyllä silloin asiasta ja hän sanoi, että harkitse nyt mitä teet, että voit elää tekemisiesi kanssa (minulla on melko kovaääninen omatunto :) ) Pariterapia on kyllä ollut tapetilla, voi olla että jos tilanne ei parane omin konstein, otetaan ammattiauttaja jeesaan. Sen kyllä olen huomannut, että miehelläni on melko erilaiset elämän arvot kuin itselläni. Onneksi rakkaus on ainakin minulla vielä tallella miestäni kohtaan, mutta muureja olen rakentanut ympärilleni, ettei tuntuisin niin pahalta kun lupaukset rikotaan tuosta vaan (vaikka tuntuu se silti pahalta :cry: ). No, päivä kerrallaan....

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat