Kommentit (6)

VaihtopääMinulle

Lääkäriä vastaan ei ole tainnut tullz oikeasta kasvojen liikahikoilusta kärsivää? Tässä eivät beetasalpaajat auta, eivät talkit viilentävät voiteet. Kesät pilalla. Kun menen kesällä ulos, ovat kasvoni kohta kirkkaanpunaiset niin, ett jo sivulliset kehottavat varjoon, ja se hikoulu...Hikoilen päästä,niskasta, kasvoist 2 rantapyyhettä litimäriksi tunnissa! En voi mennä mihinkään kesällä ilman isoa "kuivausrättiäni". En voi meikata, kosteusvoiteetkin valuvat naamasta, samoin aurinkosuojat. Kukaan ei tajua kuinka syvältä tämä on! Beetasalpaaja on käytössä ja diurex. Mihinkään juhliin en voi talvellakaan osallistua, tai konsertteihin. Niissä kun lämpötila nousee. Plus 19 itselleni kipuraja, sitten oireet alkavat. Kainaloista, selöstä, jaloista en hikoile ollenkaan. Nenä, ohimot, silmien ympäristö ja leuka ovat kuin putouksia,ehtymättömiä. Joskus saattaa persusta ja jalkoja palella, mutta pää sen kus lennättää hikeä tulipunaisena ja kuumissaan. Haluan vaihtopään (ilman hikirauhasia) Venäjältä. Olen 45-vuotias nainen, ongelma kestänyt aikuisikäni. Lääkärit eivät piittaa. Nytkin porukkamatka Etelään pilalla. En VOI mennä ulos kuin aamulla kuudelta ja 23 jälkeen illalla hien virtaamisen, punoituksen, olon tukaluuden takia. Muut nauttivat, minä pidän ilmastoinnille seuraa hotellihuoneessa.

• ylös 45
  • alas 22
Toinen samanmoinen

Ymmärrän sinua täysin! Olen reilu kolmekymppinen ja pään alueen hikoilu on nyt alkanut jo vaikuttaa työkykyyni. En kehtaa olla töissä. Vapaa-aikaani voin säätää itse enkä enää mene mihinkään tämän vuoksi, mutta työkyvyttömyyseläkkeelle ei taida ihan päästä hikoilun vuoksi. Häpeä on mieletön. Hiukset aina märät. Ei pysty tekemään mitään. Ikinä.

• ylös 19
  • alas 15
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hikinoro

Ymmärrän teitä täysin. Olen 72 vuotias mies. Sanotaan, että liikahikoilun pitäisi vähentyä iän myötä. Minulla päinvastoin hikoilu lisääntyy. Kärsin eniten kasvojen hikoilusta, en niinkään kainaloitten, jalkojen tai käsien hikoilusta. Kasvot sen sijan ovat kuin vesiputous. Kun pyyhin hikeä kasvoilta isolla paperisella käsipyyhkeellä niin ehkä minuutin kuluttua taas yhtä märät. Hiukset ovat pian läpimärät. Mulla on ollu tää ongelma teini-iästä asti. Työhaastatelut olivat aikoinaan helvettiä. Oli pakko ottaa rauhoittavaa lääkettä, joka hieman auttoi. En voi mennä teatteriin, elokuviin tai muihin yleisötilaisuuksiin ilman rauhoittavaa. Ehkä haudassa hikoilu loppuu!

• ylös 37
  • alas 13
silmähikimama

Minulla on muualta hikoilu todella paljon vähentynyt, mutta alkanut ihan uudesta paikasta – silmien ympäriltä!

Ovatko muualta hikirauhaset surkastuneet vai hilautuneet kaikki silmien ympärille? Olen 62v. Muualta hikoilen entiseen tyyliin vain, jos urheilen aika kovalla sykkeellä. Onko asiaa tutkittu milloinkaan? Eli löytysikö selityksiä asialle.

Ex-hikoilija

Itse olen kärsinyt 25v (nyt 50v) koko ajan pahenevasta liikahikoilusta nimenomaan pään alueella. Joka päivä, monta kertaa päivässä. Elämäniloni alkoi jo sammumaan tästä riuduttavasta sairaudesta! Levinnyt pikkuhiljaa myös selkään ja rintaan. Olen kokeillut monenlaista apukeinoa, kysellyt monilta lääkäreiltä vuosien ajan tähän tosi elämää rajoittavaan sairauteen (myös lähisuvussa tätä on) hoitoa ja kukaan ei ole osannut auttaa, lääkärit ihan tietämättömiä olleet moisesta vaivasta. Paitsi, viimeisin uusi lääkäri, joka vihdoin ymmärsi kirjoittaa minulle tähän sairauteen lääkettä, jota normaalisti käytetään virtsankarkailuun, mutta sen voimakas sivuvaikutus  on hillitä liikahikoilu. Ja näin on todella käynyt!! On ollut todella outoa ja samalla niin vapauttavaa normaalia elämää ilman hien valumista kasvoille!! Lääke on oksibutyniini ja edullinenkin vielä kelakorvauksen jälkeen: 20e 100 tabl. Itselleni on hyvin riittänyt 1 tabl/pv. Lääkkeen haittoina mainitaan joillekin ilmaantuvan suun ja silmien kuivumista, mutta minulle ei ole näin käynyt. Ja jos sellaista tulisi, on olemassa silmätipat ja suuhun purukumi ja vesihörppyjä. Olen niiiiiiiiiiiiiiiiin onnellinen aivan uudesta elämästäni, nyt pääsen taas minne vain ihmisten ilmoille ja esim pyyhkimään pölyt kotona ilman pään vesiputousta :)

Sweat heat.868

Juu, kylä se hikoilu varmasti loppuu jo sairaalan kylmä tilassa. Itsekin kärsin kasvojen hikoilusta , otsa vuotaa solkenaan, ja muu osa ei hikoile päästä, niin sitten ylähuulen alue. Todella häiritsevä ominaisuus kaiken kaikkiaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat