Näetkö aina samaa painajaista?

Kuva iStockphoto

Jos löydät itsesi yö yön perään samasta jamasta, kannattaa miettiä: mistä uni sinua muistuttaa vai treenaako se sinua tulevaan? Sekin lohduttaa, että toistuvasta painajaisesta pääsee eroon.Lue koko juttu

Näetkö aina samaa painajaista?

Kommentit (3)

niilo heikkinen

Olen nähnyt monta eri unta (joskus perättäin) missä lopussa olen hississä joka menee rikki ja putoaa kokonaan alas. Joskus herään ennen iskua joskus selviän pudotuksesta mutta se silti säikäyttää hereille. Olen kuullut enne-unista joten kun ajattelin asiaa alkaa se vatsassa vääntämään pakko sanoa. En ole taikauskoinen joten yritän pysyä positiivisena mutta silti, melkein aina painajaiseni loppuu putoavassa hississä (ja vielä se että minulle ei ole vielä tapahtunut mitään vastaavaa oikeassa elämässä ikinä, mikä on hieman outoa.) toivottavasti se ei ole huono merkki...

• ylös 15
  • alas 10
Vierailija

Minun painajaisunessa jonotan syömään. Kun vuoroni tulee, tarjottavaa ei enää ole. Näen tämän unen monta kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Saatan nähdä yhtä ja samaa painajaista joka yö kaksikin viikkoa putkeen. Painajainen ei lopu heräämiseen, vaan jatkuu toden tuntuisena vielä useita minuutteja heräämisen jälkeen. Sitten sama painajainen jatkuu taas kun nukahdan uudelleen. Näitä jaksoja tulee pari kertaa vuodessa. Tiedän jo ekan yön jälkeen, että edessä on raskaat viikot. Onneksi viimeisten öiden aikana alan yleensä jo turtumaan, mikä laimentaa painajaista ja sitten ne lopulta loppuvat. Olen miettinyt, ennustaako tämän tyyppinen unikäyttäytyminen parkinsonin tautia, mutta olen löytänyt todella vähän potilastarinoita RBD:stä.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat