Lihavuusleikkaus mullistaa elämän

Kuva iStockphoto

Lihavuusleikkaus on vaativa operaatio, joka ei sovi kaikille eikä tee hoikaksi ketään. Terveys paranee mutta ei ilman elintapojen pysyvää muutosta.Lue koko juttu

Kommentit (2)

Vierailija

"Kun kaikki konstit hoikistumiseen on jo kokeiltu..." Mutta kun kaikea ei ole kokeiltu! Vähähiilihydraattista ruokavaliota ei ole kokeiltu, vaikka se on tutkitusti tehokkain tapa laihduttaa ja pysyä normipainossa koska sitä on helppo noudattaa elämätapana (ei tarvitse laskea kaloreita). On epäeettistä leikellä tervettä elintä, jos ko keinoa ei ole kokeiltu.

Tuore tutkimus kertoo vähähiilihydraattisen dieetin tehosta: https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs13300-018-0373-9

Hoitotyhmässä keskimäärin insuliiniresistanssi väheni 55%, paino tippui 14 kg, pitkäsokeri normalisoitui (6,3%) vaikka lääkitystä voitiin vähentää radikaalisti., sydänmarkkerit paranivat (LDL/HDL pieneni, TG pieneni, HDL parani, LDL partikkelikoko suureni), haittavaikutuksia ei ollut.

Kontrolliryhmässä, joka sai normaalia hoitoa eli hiilihydraattipitoista ruokaa ja agressiivista lääkehoitoa, lähes osa-alueet huononivat.

Tutkimus kesti vuoden, ja sitoituminen oli hyvä, joka osoittaa dieetin olevan käypä.

Ja tätä tutkimusta korruptoinut terveyseliitti ja uutispalvelut eivät edes uutisoi! Ilmeisesti teollisuuden etu ja professorien ym. oma etu ja kykenemättömyys myöntää olleensa väärässä menee potilaiden terveyden edelle.

Nainen38

Kun on 80 kiloa ylipainoa ja ikää vain 30 vuotta niin leikkaus On vaihtoehto. itselle seurannut kaikenmoista ongelmaa Mutta mielenkiintoista huomata kuinka erilailla yhteiskunta suhtautuu normaalin näköiseen naiseen kuin lihavaan. Nykyään minä olen muille ihmisille olemassa ja osaan vaatia muutakin kuin lohdutuspalkintoja. Fyysinen ja psyykkinen muutos ovat olleet valtavia. Tuli itsevarmuutta lisää, avioero ja opin myös siihen että pystyn hallitsemaan kroppaani ja painoani ( nälän tunne katoaa kyllä leikkauksen myötä samantien).kun huomasin että olin lihomassa n 10 kiloa tavoitepainosta, oli sen 10 kilon pudottaminen ihan eriasia kuin 80kilon pudottaminen.. 80 kiloa on mahdottomuus ihmiselle jolla ei ole minkäänlaista kehonkuvaa itsestään hoikkana vaan on ns aina ollut ylipainoinen. Vaikka laihtuminen on ollut välillä haastav niin pohjimmiltani olen tyytyväinen että leikkaus tehtiin. Eikä niitä roikkuvia nahkojakaan ole pakko leikkauttaa jos tuntuu että on ihan sinut kroppansa kanssa. Ei roikkuva nahka ole mikään synti eikä se vaatteiden alla haittaa ja ilman vaatteita minä olen vain uimassa, minkä psyykeni kyllä kestää ja sängyssä ihmisen kanssa joka ei kritisoi nahkojani joten toistaiseksi en ole edes kysynyt ihonpoistosta. 6 vuotta on leikkauksestani ja on mukavaa kun tietää näyttävänsä normaalilta ja voi tehdä samoja asioita kuin muutkin ihmiset: matkustaa lentokoneessa, mahtuu huvipuistonlaitteisiin. Syödä joskus pizzaa ilman että joku tuijottaa. Mahtuu normaalikokoisiin työ ja siviilivaatteisiin. Jaksaa harrastaa liikuntaa jos haluaa eikä hikoile koko ajan. Paljon elämä helpottunut leikkauksen jälkeen, eikä tarvitse pelolla odottaa tules vaivoja

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat