Näin pääset eroon emännän kyhmystä

3157071

Emännän kyhmy eli yläselän ja niskan liitoskohdassa erottuva pullistuma on merkki siitä, että kaula- ja rintarangan sekä olkapäiden liikkuvuus on huono. Vuosien etukumara asento käsitöiden tai tietokoneen ääressä vetää ryhdin huonoksi. Aineenvaihdunta huononee, ja alueelle kertyy rasvaa.  Video...Lue koko juttu

Kommentit (9)

Miiru

Minulla on ollut tuo "kyttyrä" jo ainakin 14-vuotiaasta saakka eli 24 vuotta jo. Ei ollut siihen aikaan tietokonetta (minulla ainakaan) eikä somea. Voinhan mä tuota liikettä veivata, mutta jotenkin tuntuu, ettei kyhmy tuolla lähde. Minulle fysioterapeutti sanoi, että se on sukurasite.

Tyttönen

Minulla yläasteikäisenä myös jo olemassa. Ei silloin ollut tietokoneita, eikä könnyköitä. Sain lähetteen fysioterapiaankin jo 14 v iässä. Silloin todettiin perimän aikaan saamaksi. Nyt ikää 30 v lisää, eikä kyhmy ole kasvanut isommaksi

Tuitteli

Sama minulla, teimi-iästä lähtien ollut. Ja tuolloin olin aktiivivoimistelija kilparyhmässä, joten huonosta liikkuvuudesta ei ollut kyse. Sama pahkura edelleen vaikka mitä tekisi, isän puolen suvun naisilla kaikilla tämä.

Salifani

Kyllä nämä vähän lapsellisilta ohjeilta näyttävät... paras mennä kuntosalille ja levytankoa pystypunnertamaan niskan takaa, kyllä häipyy kyttyrät :)

Vierailija

No mä kun äsken tunnustelin niin multa ei moista kyhmyä edes löydy vaikka olen tietokoneella istunu päivät pitkät jo useiden vuosien ajan.... :D Ei taida siis tämä kyhmy kyllä olla mikään pelkistä elintavoista johtuva juttu.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat